Rynek tabletów znowu w dół, ale w TOP 5 prawie wszyscy zyskują. Liderem Apple
W III kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 40 milionów tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2017 r. zmalała o 5,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (42,3 mln). To już dwunasty kwartał z rzędu zakończony spadkiem w ujęciu rocznym.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 11,4 proc., z 9,3 mln do 10,3 mln sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 21,9 proc. do 25,8 proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował - jako jedyny z TOP 5 - spadek sprzedaży swoich tabletów (o 7,9 proc., do 6 mln sztuk), a także rynkowego udziału - z 15,4 proc. do 15 proc.
W ujęciu wzrostowym, najlepszy wynik zanotowała kolejna w rankingu firma Amazon.com, która zwiększyła sprzedaż swoich tabletów o 38,7 proc. Solidnymi wzrostami mogą pochwalić się także zamykające zestawienie Huawei i Lenovo (odpowiednio o 18,8 proc. i 8,9 proc.), które sprzedały po 3 miliony swoich urządzeń.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W III KW. 2017 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
III KW. 2017 SPRZEDAŻ |
III KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU |
III KW. 2016 SPRZEDAŻ |
III KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
10.3 |
25.8% |
9.3 |
21.9% |
11.4% |
2. Samsung |
6.0 |
15.0% |
6.5 |
15.4% |
-7.9% |
3. Amazon.com |
4.4 |
10.9% |
3.1 |
7.5% |
38.7% |
4. Huawei |
3.0 |
7.5% |
2.5 |
6.0% |
18.8% |
4. Lenovo |
3.0 |
7.4% |
2.7 |
6.5% |
8.9% |
Pozostałe |
13.3 |
33.3% |
18.1 |
42.8% |
-26.3% |
SUMA |
40.0 |
100.0% |
42.3 |
100.0% |
-5.4% |
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów znowu w dół, ale w TOP 5 prawie wszyscy zyskują. Liderem Apple