SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż magazynów dla młodzieży w 2011: “Dziewczyna” i “Popcorn” ostro w dół

Wszystkie magazyny dla młodzieży zanotowały w 2011 roku spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły miesięczniki “Popcorn” i “Dziewczyna”. Liderem segmentu z dużą przewagą nad konkurentami pozostało “Bravo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że będący liderem dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w 2011 roku średnią sprzedaż ogółem na poziomie 199 083 egz. i stratą względem 2010 r. wynoszącą 2 proc. - najmniejszą w zestawieniu.

Na drugim miejscu utrzymał się miesięcznik “Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 89 974 egz., notując spadek o 11,06 proc. Podium zamyka także wydawany przez Bauera magazyn “Bravo Girl”, który w marcu ub.r. przekształcony został z miesięcznika w dwutygodnik. Jego średni wynik w 2011 roku zmalał o 9,25 proc. do 87 709 egz.

Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego siódme i zarazem ostatnie miejsce miesięcznika “Dziewczyna” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 44,71 proc. i wyniosła 39 730 egz.

Z kolei wydawany przez Springera “Popcorn”, plasujący się na piątej lokacie, także stracił bardzo dużo, bo 41,20 proc., a jego średnia sprzedaż uplasowała się na poziomie 51 698 egz. Wydawnictwo w styczniu br. zdecydowało o zaprzestaniu wydawania obu miesięczników, ale od marca br. reaktywowało je wydawnictwo BPV Polska (dowiedz się więcej).

ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 199 083 203 155
Twist 89 974 101 166
Bravo Girl 87 709 96 644
Fun Club 81 467 99 497
Popcorn 51 698 87 919
13 Magazyn Nastolatki 48 908 55 726
Dziewczyna 39 730 71 862


W grudniu ub. r. liderem sprzedaży ogółem także było “Bravo”, którego wynik względem grudnia 2010 r. zmalał o 9,66 proc. do 183 051 egz. Na drugim miejscu znalazł się “Twist” (75 852 egz., spadek o 7,70 proc.), a trzeci był “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska; 67 918 egz., największy wzrost, wynoszący 102,73 proc.).

Najwięcej w grudniu stracił “Popcorn”. Jego sprzedaż poszybowała w dół o 75,78 proc. i wyniosła raptem 16 594 egz.

Wirtualnemedia.pl grudzień
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 183 051 202 627
Twist 75 852 82 178
13 Magazyn Nastolatki 67 918 33 502
Bravo Girl 67 542 68 771
Fun Club 61 913 59 991
Dziewczyna 20 564 45 740
Popcorn 16 594 68 503

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż magazynów dla młodzieży w 2011: “Dziewczyna” i “Popcorn” ostro w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl