Społeczność LGBT mocno zaangażowana medialnie
Lesbijki, geje, osoby biseksualne i transgenderyczne regularnie korzystają z mediów. Najchętniej odwiedzają witryny i blogi związane ze społecznością LGBT - wynika z badania firmy Community Marketing.
W ciągu 7 dni poprzedzających badanie witryny i blogi poświęcone tematyce LGBT odwiedziło 67 proc. gejów i 58 proc. lesbijek z USA. Ponad 1/3 z nich stwierdziła, że w ostatnich 12 miesiącach zwiększyła częstotliwość odwiedzania tego typu stron.
Następne w kolejności aktywności medialne wśród osób homoseksualnych zza oceanu to oglądanie telewizji, odwiedzanie mainstreamowych serwisów internetowych i blogów oraz czytanie gazet głównego nurtu. Za nimi znalazły się poświęcone LGBT e-mailowe newslettery oraz publikacje lokalne.
Ogółem homoseksualni mężczyźni częściej niż kobiety konsumują niemal każdy rodzaj mediów.
Badanie wykazało także sporą akceptację w społeczności LGBT dla reklam. Około 40 proc. gejów, lesbijek i osób biseksualnych "lubi" firmowe strony na Facebooku, a 34 proc. mężczyzn i 27 proc. kobiet klika w reklamy w tym społecznościowym serwisie. Jednak co warte odnotowania, 27 proc. mężczyzn i 31 proc. kobiet nie angażuje się w żadne powiązane z reklamami aktywności.
Jako marki najbardziej przyjazne społeczności LGBT, badani z USA wymienili Starbucks, JCPenney, Target, Apple i Amazon. Natomiast 75 proc. respondentów bojkotuje sieć fast-foodów Chick-fil-A, której dyrektor sprzeciwia się legalizacji homoseksualnych małżeństw.
Badanie "2013 LGBT Community Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Community Marketing w maju i czerwcu 2013 r. wśród ponad 30 tys. osób ze społeczności LGBT z ponad 100 krajów (ponad 14 tys. z USA).
Dołącz do dyskusji: Społeczność LGBT mocno zaangażowana medialnie