Spam - dziesiąte urodziny
Piątego marca spam kończył dziesięć lat
Tego dnia właśnie, w 1994 roku amerykańska firma Canter&Siegel opublikowała na grupach usenetowych reklamę swoich usług związanych z załatwianiem formalności związanych z amerykańską loterią pozwalającą na uzyskanie tzw. zielonej karty.
Wtedy uznano to za brak „netykiety”, dobrego smaku i wyczucia, co wolno, a czego nie wolno robić w internecie. Niestety, kiedy okazało się, że ta forma reklamy jest skuteczna, a jednocześnie bardzo tania, wręcz darmowa, inni zaczęli wykorzystywać ten sposób. Fala spamu wpłynęła w znaczny sposób na jakość Usenetu i użyteczność grup newsowych. Przyszła kolej na kolejną „ofiarę” – email.
Dziś spam to, „integralna” część poczty elektronicznej. Oferty spod trzech „X”, obietnice powiększania niektórych części ciała, medykamenty, pożyczki. Według ostatnich badań możliwe jest nawet, że obecnie spam stanowi już 62 proc. wszystkich listów elektronicznych poruszających się w internecie.
Dołącz do dyskusji: Spam - dziesiąte urodziny