Spadek nakładów branży motoryzacyjnej na reklamy
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki amerykańskiejbranży motoryzacyjnej na reklamy wyniosły 1,99 miliarda dolarów.
To o 14 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego (2,32 mld USD). Spadek nakładów reklamowych jest podobnyjak w przypadku sprzedaży nowych samochodów - informuje na swojejstronie internetowej eMarketer, powołując się na dane firmybadawczej TNS Media Intelligence.
Producenci samochodów tradycyjnie należą do największychreklamodawców za oceanem. Czwarta pod tym względem firma GeneralMotors wydała w I kwartale na reklamy 535 milionów dolarów.Tymczasem w całym ubiegłym roku nakłady te wyniosły 2,1 miliardadolarów i był to trzeci rok z rzędu, w którym notowały onespadek.
Jasnym punktem w wydatkach branży motoryzacyjnej jest internet.W ubiegłym roku nakłady na reklamę w sieci zwiększyły się o 57,9procenta do 441,6 miliona dolarów. Firma eMarketer prognozuje tutajdwucyfrowy wzrost do roku 2012, kiedy wydatki reklamowe online mająwynieść 5,61 miliarda dolarów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Spadek nakładów branży motoryzacyjnej na reklamy