Spada sprzedaż pism komputerowych. „CD Action” najchętniej kupowany
W I kwartale 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC World”.
Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2014 roku wyniosła 86 944 egz., czyli o 3,85 proc. mniej niż w I kwartale 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 65 751 egz., po spadku o 14,83 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 11,78 proc. i ostatecznie wyniósł 30 680 egz.
Najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 44,81 proc. i wyniosła 12 985 egz.
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 128 495 | 86 944 | 86 944 | 131 458 | 90 423 | 90 423 |
PC Format | 122 999 | 65 751 | 65 751 | 129 944 | 77 196 | 77 196 |
Komputer Świat | 51 325 | 30 680 | 30 680 | 64 495 | 34 778 | 34 778 |
Chip | 21 174 | 15 445 | 15 445 | 28 667 | 18 957 | 18 957 |
PC World | 24 333 | 12 985 | 12 985 | 40 000 | 23 527 | 23 527 |
W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 15,58 proc. do 97 170 egz. Drugie miejsce zajął „PC Format” (62 228 egz.; w dół o 33,45 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (26 290 egz.; w dół o 25,02 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „PC World - było to 46,36 proc.
ZKDP | marzec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 129 976 | 97 170 | 97 170 | 129 982 | 115 108 | 115 108 |
PC Format | 123 000 | 62 228 | 62 228 | 139 831 | 93 504 | 93 504 |
Komputer Świat | 49 998 | 26 290 | 26 290 | 61 992 | 35 061 | 35 061 |
Chip | 20 500 | 15 005 | 15 005 | 28 000 | 19 000 | 19 000 |
PC World | 22 000 | 12 262 | 12 262 | 40 000 | 22 858 | 22 858 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism komputerowych. „CD Action” najchętniej kupowany