SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

SMS/MMS najpopularniejszą, ale rich media najskuteczniejszą formą mobile marketingu wg marketerów

89 proc. marketerów uważa mobile marketing za ważny kanał komunikacji, a 83 proc. deklaruje konkretne inwestycje z nim związane - wynika z badania Interactions Europe.

86 proc. badanych uważa, że znaczenie mobile marketingu będzie stale i istotnie rosnąć. Wśród respondentów dominuje przekonanie, że popularne formy reklamy niekoniecznie są skuteczne.

Na pytanie "Jakie są najpopularniejsze formy mobile marketingu" większość osób wskazała SMS/MMS (69 proc.), formy statycznej reklamy (43 proc.) oraz wyszukiwanie mobilne (33 proc.). Jednocześnie respondenci odmówili tym formom wysokiej skuteczności i jako najbardziej efektywne wskazywali formaty rich media, które posiadają największy potencjał w zakresie angażowania odbiorców, ale nie są jeszcze w pełni docenione. Podobnie rzecz się ma z formatami wideo, które notują dość niskie wskazania w obszarze popularności, ale wysokie w obszarze skuteczności.

 

 

Najistotniejszym czynnikiem spowalniającym rozwój mobile marketingu jest według badanych ograniczona liczba mobilnych wersji stron internetowych, a następnie mała prędkość przesyłu danych mobilnych oraz ich względnie wysokie ceny. Natomiast skuteczność komunikacji (niska responsywność), efektywność kosztowa czy stopień interakcji nie są przez respondentów postrzegane jako istotna przeszkoda. Widzą oni szansę na rozwój mobile marketingu w coraz niższych cenach urządzeń, rozwoju m-commerce i nowych technologiach emisji reklam.

 

Badanie zostało przeprowadzone przez sieć Interactions Europe w okresie od 3 kwietnia do 9 maja br. wśród marketerów (dyrektorzy marketingu, dyrektorzy komunikacji marketingowej lub specjaliści ds. komunikacji online), domów mediowych (planerzy online), agencji interaktywnych, wydawców oraz brokerów reklamy online. Badanie miało postać anonimowego sondażu internetowego, który przeprowadzono na wybranej próbie 266 osób.

Dołącz do dyskusji: SMS/MMS najpopularniejszą, ale rich media najskuteczniejszą formą mobile marketingu wg marketerów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ariadna
Jako konsumentka, bardzo sobie cenię promocyjne smsy. Są szybkie, wygodne i treściwe. Mój ulubiony sklep z soczewkami wysyła także wiadomość, gdy można odebrać przesyłkę ze sklepu stacjonarnego - takie działanie również jest bardzo na plus, gdy jestem na mieście, mogę od razu odczytać smsa (nie korzystam z internetu w telefonie).
Cieszę się, że takie badania są prowadzone i powszechnie udostępniane. Teraz szukam jak największej ilości informacji na ten temat, gdyż rozważam wprowadzenie marketingu mobilnego we własnym biznesie. Póki co, dotarłam do badań prowadzonych bodajże przez serwersms.pl. Czy w sieci dostępny jest pełen raport z badań przytaczanych przez Was?
odpowiedź
User
Karol
Warto też tutaj wspomnieć że oprócz masowej wysyłki sms, duży obszar rynku zajmują również newslettery, które sa bardzo podobne do smsów, z tym, że lądują bezpośrednio na skrzynkę mailową, a te mamy teraz również w telefonach. Ja uważam, że newsletter do bardzo fajna sprawa i nadal przynosi świetne skutki. Ja wysyłam takie wiadomości poprzez emu mail.
odpowiedź
User
Sebastian
Wprowadziłem marketing smsowy w swojej firmie około rok temu Początkowo byłem sceptycznie nastawiony, ale dochodziły do mnie opinie, że to naprawdę działa. Bardzo się cieszę, że się ostatecznie zdecydowałem, bo rezultaty przerosły moje najśmielsze oczekiwania. Wykorzystuję do tego specjalną platformę, która obsługuje tego rodzaju narzędzia - playsms.pl Mają ciekawe funkcje, które znacznie ułatwiają i przyspieszają pracę.
odpowiedź