Serwisy społecznościowe i multimedia zyskują w Niemczech
37,65 miliona mieszkańców Niemiec korzystało w styczniu bieżącegoroku z internetu.
To o 11 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku2008 - wynika z danych firmy badawczej comScore.
W tym okresie wśród najszybciej rozwijających się kategoriiinternetowych za naszą zachodnią granicą były multimedia (wzrost o36 procent do 23,8 miliona odwiedzających), serwisy społecznościowe(wzrost o 36 proc. do 23,6 mln), rozrywka (wzrost o 30 proc. do29,2 mln) oraz komunikatory (wzrost o 25 proc. do 19,4 mln).
Biorąc pod uwagę poszczególne witryny, najwięcej zyskały portalespołecznościowe Yasni.de (wzrost liczby odwiedzających o 530procent: z 323 tys. do 2,04 miliona) i Facebook.com (wzrost o 465proc.: z 556 tys. do 3,14 mln).
Z kolei najpopularniejszą własnością internetową, z liczbą 30,37miliona unikalnych odwiedzających, były w styczniu strony należącedo Google. Na kolejnych miejscach znalazły się strony: Microsoftu(21,94 mln), ProSiebenSat1 (20,15 mln), eBay (19,61 mln), AOL(18,21 mln), United-Internet (17,84 mln), Arcandor AG (17,5 mln),wikimedia Foundation (16,78 mln), T-Online (16,63 mln) orazVerlagsgruppe Georg von Holtzbrinck (15,91 mln).
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe i multimedia zyskują w Niemczech