Serwisy gazet: w górę Wyborcza.pl i strona „Przeglądu Sportowego”, liderem Fakt24.pl (dane z komputerów i smartfonów)
Zdecydowanie najpopularniejszy wśród serwisów gazet ogólnopolskich jest niezmiennie Fakt24.pl. W ciągu roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Wyborcza.pl i Przeglądsportowy.pl, a spore spadki - Wyborcza.biz, Rp.pl i Polskatimes.pl. Serwis „Przeglądu Sportowego” na smartfonach notuje już tylko niewiele niższy ruch niż na komputerach.
Według danych gemiusAudience w marcu br. serwis Fakt24.pl (Ringier Axel Springer Polska) - działający też pod adresem Fakt.pl - na komputerach odwiedziło 4,66 mln realnych użytkowników (czyli 21,23 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 98,32 mln odsłon. Witryna jest zdecydowanym liderem wśród stron gazet ogólnopolskich pod względem liczby odsłon - druga w rankingu Wyborcza.pl (Agora) zanotowała ich prawie dwa razy mniej (50,72 mln), miała też o milion mniej użytkowników (3,61 mln).
Z „Gazetą Wyborczą” jest też związany serwis Wyborcza.biz, który w zeszłym miesiącu zanotował 1,3 mln użytkowników i 6,46 mln odsłon. Na obu stronach działa system płatnego dostępu pozwalający każdemu internaucie przeczytać za darmo maksymalnie 10 tekstów miesięcznie. Natomiast z płatnej oferty na koniec ub.r. korzystało 77 tys. użytkowników.
Serwis „Super Expressu” (ZPR Media) miał w marcu 2,94 mln użytkowników i 21,59 mln odsłon, a witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,93 mln użytkowników i 15,61 mln odsłon.
Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy strony internetowe: Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl. W marcu najwięcej użytkowników miała Gazetaprawna.pl (1,77 mln), a najwięcej odsłon - Dziennik.pl (8,81 mln).
Serwis Rp.pl (Gremi Business Communication) zanotował w zeszłym miesiącu 1,25 mln użytkowników i 12,5 mln odsłon, a Pb.pl (Bonnier Business Polska) - 425,3 tys. użytkowników i 5,84 mln odsłon. Ta druga witryna przy podobnej liczbie użytkowników miała wielokrotnie więcej odsłon niż Polskatimes.pl (1,74 mln) i Forsal.pl (1,61 mln).
Serwisy gazet ogólnopolskich na komputerach w marcu 2016 roku | |||
(gemiusAudience) | |||
serwis | real users | odsłony | zasięg |
fakt24.pl | 4 658 119 | 98 323 285 | 21,23% |
wyborcza.pl | 3 611 497 | 50 720 121 | 16,46% |
se.pl | 2 942 801 | 21 586 321 | 13,41% |
przegladsportowy.pl | 1 932 084 | 15 608 064 | 8,81% |
gazetaprawna.pl | 1 775 376 | 5 765 440 | 8,09% |
wyborcza.biz | 1 302 543 | 6 464 091 | 5,94% |
rp.pl | 1 256 748 | 12 503 160 | 5,73% |
dziennik.pl | 1 185 845 | 8 811 507 | 5,40% |
polskatimes.pl | 443 291 | 1 737 936 | 2,02% |
pb.pl | 425 328 | 5 842 059 | 1,94% |
forsal.pl | 339 622 | 1 609 520 | 1,55% |
parkiet.com | 83 388 | 2 972 939 | 0,38% |
W skali roku zasięg Fakt24.pl na komputerach zmalał z 22,44 proc. do 21,23 proc., czyli o 5,39 proc. (czyli 1,21 pkt proc.). Podobny spadek zanotował Se.pl (o 5,69 proc.).
Za to Wyborcza.pl osiągnęła wzrost o 27,6 proc. - z 12,9 proc. do 16,46 proc. Przegladsportowy.pl zyskał 11,2 proc. zasięgu (z 7,92 proc. do 8,81 proc.), a Gazetaprawna.pl - 5,33 proc. (z 7,68 proc. do 8,09 proc.).
Z kolei Polskatimes.pl zanotowała spadek o 20,78 proc. Zasięg Wyborcza.biz zmalał o 15,26 proc., a Rp.pl - o 14,35 proc.
Serwisy gazet na komputerach rok po roku (gemiusAudience) | ||
serwis | marzec 2016 | marzec 2015 |
zasięg | zasięg | |
fakt24.pl | 21,23% | 22,44% |
wyborcza.pl | 16,46% | 12,90% |
se.pl | 13,41% | 14,22% |
przegladsportowy.pl | 8,81% | 7,92% |
gazetaprawna.pl | 8,09% | 7,68% |
wyborcza.biz | 5,94% | 7,01% |
rp.pl | 5,73% | 6,69% |
dziennik.pl | 5,40% | 5,40% |
polskatimes.pl | 2,02% | 2,55% |
pb.pl | 1,94% | 2,00% |
forsal.pl | 1,55% | 1,73% |
parkiet.com | 0,38% | - |
Na telefonach komórkowych Fakt24.pl odwiedziło w marcu 3,62 mln użytkowników, którzy wykonali 66,52 mln odsłon. Było to 77,6 proc. użytkowników i 67,6 proc. odsłon zanotowanych przez serwis na komputerach. Witryna miała wielokrotnie więcej odsłon niż kolejne strony oraz ok. miliona użytkowników więcej niż Wyborcza.pl.
Wyborcza.pl miała na smartfonach tylko o 24 proc. odwiedzających mniej niż na komputerach, ale jednocześnie trzy razy mniej odsłon. Na Gazetaprawna.pl użytkowników mobilnych było ponad dwa razy mniej niż stacjonarnych, a odsłon - ponad trzy razy mniej.
Za to serwis „Przeglądu Sportowego” miał na smartfonach tylko o 24,9 proc. użytkowników i 12,1 proc. odsłon mniej niż na komputerach. Natomiast Rp.pl mimo nieznacznie większej liczby użytkowników mobilnych niż stacjonarnych, odsłon mobilnych miała prawie trzy razy mniej niż stacjonarnych.
Niedostępne są statystyki ruchu mobilnego z marca ub.r.
Serwisy gazet ogólnopolskich na smartfonach w marcu 2016 roku | |||
(gemiusAudience) | |||
serwis | real users | odsłony | zasięg |
fakt24.pl | 3 616 261 | 66 517 055 | 18,70% |
wyborcza.pl | 2 745 250 | 16 785 471 | 14,20% |
se.pl | 2 472 796 | 12 307 759 | 12,79% |
przegladsportowy.pl | 1 451 653 | 13 724 816 | 7,51% |
gazetaprawna.pl | 836 870 | 1 817 731 | 4,33% |
wyborcza.biz | 910 681 | 2 411 708 | 4,71% |
rp.pl | 1 314 214 | 4 501 899 | 6,80% |
dziennik.pl | 872 797 | 2 928 681 | 4,51% |
pb.pl | 415 120 | 1 014 615 | 2,15% |
Na tabletach tylko trzy serwisy osiągnęły odpowiednio dużą odwiedzalność, żeby mogła ona zostać oszacowana w gemiusAudience.
Wyborcza.pl miała co prawda o 58,9 tys. użytkowników więcej niż Fakt24.pl (402,6 tys. wobec 343,2 tys.), ale zarazem ponad trzy razy mniej odsłon (3,2 mln wobec 10,09 mln).
Serwisy gazet ogólnopolskich na tabletach w marcu 2016 roku | |||
(gemiusAudience) | |||
serwis | real users | odsłony | zasięg |
wyborcza.pl | 402 060 | 3 200 215 | 15,21% |
fakt24.pl | 343 190 | 10 090 420 | 12,99% |
se.pl | 262 606 | 1 891 941 | 9,94% |
Dołącz do dyskusji: Serwisy gazet: w górę Wyborcza.pl i strona „Przeglądu Sportowego”, liderem Fakt24.pl (dane z komputerów i smartfonów)
Cieszę sie, że udało się poprawic≤ czy mogą Państwo w związu z tym skasować komentarze?
Cieszę sie, że udało się poprawic≤ czy mogą Państwo w związu z tym skasować komentarze?