Wirtualna Polska za pieniądze z Google'a rusza z serwisem dla młodych
Grupa Wirtualna Polska (Wirtualna Polska Media) uruchomiła platformę Vibez z myślą o młodych użytkownikach mobilnych. Tworzy ją redakcja młodych redaktorów, grafików i projektantów, ma być skierowana do generacji Z. Redaktor prowadzącą została Aneta Bańkowska.
W nowym serwisie dostępnym pod adresem vibez.pl znajdą się tematy dotyczące ekologii, edukacji seksualnej, walki z dyskryminacją, zdrowiem psychicznym, ale i lifestylem.
Zespół tworzą osoby w wieku od 18 do 23 lat, które pracują zdalnie i przygotowują materiały całkowicie poza cyklem wydawniczym tradycyjnego medium internetowego. Redaktor prowadzącą została Aneta Bańkowska.
Platforma od strony wizualnej przypomina aplikację typu Instagram, gdzie można korzystać z trybu dark mode, a treści można przewijać za pomocą sliderów na kartach lub poziomo. Z kolei przewijanie pionowe prowadzi do kolejnych sekcji tematycznych. Najciekawsze materiały będą prezentowane na górze ekranu w formie krótkich treści na które składają się animacje, zdjęcia, wideo, muzyka, teksty oraz linki, pod względem funkcjonalności przypominają one Instastories.
Jarosław Żulpo, dyrektor departamentu rozwoju produktu wydawniczego WP Media stwierdza, że pomysł powstał na bazie koncepcji „mobile only” (jedynie smartfon), a główną ideą było pierwszeństwo dobra użytkownika. Za projekt odpowiadał zespół growth & innovation pod okiem Nino Dżikiji. - Młodzi użytkownicy szczegółowo analizowali sposoby działania, wygląd, formę treści oraz nazwę, którą wskazali sami spośród różnych wariantów. Vibez stawia na nowych użytkowników, jego treści nie będą promowane na stronie głównej WP, ani w żadnym innym serwisie Wirtualnej Polski - tłumaczy Jarosław Żulpo.
Tomasz Bryja, dyrektor zarządzający Vibez objaśnia, że podczas użytkowania serwis będzie dostosowywać kolejne materiały i proponować zgłębienie interesujących tematów. - Vibez to pomysł na startup wewnątrz korporacji. Propozycja dla młodych, nie duchem, tylko faktycznie, zupełnie inna niż wszystko, co robi Wirtualna Polska. To serwis z treściami i redakcją, której daliśmy pełną swobodę bez żadnych ograniczeń i konwenansów. Dla wielu z nich to pierwsza praca w życiu. Mamy szczerą nadzieję, że czytelnicy tradycyjnych mediów nie znajdą tam niczego dla siebie - zaznacza Tomasz Bryja.
Platforma została zrealizowana we współpracy z Google w ramach programu Google Digital News Initiative, otrzymała dofinansowanie w kategorii dużych projektów. Vibez jest dostępny pod adresem vibez.pl.
Przychody Wirtualnej Polski w segmencie internetowym zmalały w zeszłym półroczu o 23,5 proc. do 249,43 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA - z 97,99 do 80,72 mln zł. To dużo wyższe spadki procentowe niż w samym pierwszym kwartale, kiedy wpływy firmy w internecie zmniejszyły się o 6 proc. do 143,22 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA - z 45,81 do 41,02 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska za pieniądze z Google'a rusza z serwisem dla młodych