Rynek sprzedaży pism młodzieżowych. Na czele „Bravo”
W lipcu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Bravo Girl”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2016 roku wyniosła 31 317 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 52,57 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 5,84 proc. do poziomu 18 629 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”, który spadł z drugiej lokaty. Jego wynik jednak zmalał najbardziej w zestawieniu - o 48,19 proc. do 16 424 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 45,99 proc. i wyniosła ona 16 061 egz.
ZKDP |
lipiec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
61 988 |
31 317 |
31 317 |
129 981 |
66 027 |
66 027 |
-52,57% |
Twist |
40 003 |
18 629 |
18 629 |
54 990 |
19 785 |
19 785 |
-5,84% |
Bravo Girl |
41 997 |
16 424 |
16 424 |
54 981 |
31 699 |
31 699 |
-48,19% |
Fun Club |
36 000 |
16 061 |
16 061 |
74 944 |
29 739 |
29 739 |
-45,99% |
W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Fun Club” - było to 60,31 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
61 988 |
31 317 |
31 317 |
62 991 |
23 296 |
23 296 |
34,43% |
Twist |
40 003 |
18 629 |
18 629 |
41 995 |
17 395 |
17 395 |
7,09% |
Bravo Girl |
41 997 |
16 424 |
16 424 |
41 988 |
10 509 |
10 509 |
56,29% |
Fun Club |
36 000 |
16 061 |
16 061 |
33 999 |
10 019 |
10 019 |
60,31% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rynek sprzedaży pism młodzieżowych. Na czele „Bravo”