SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 17 proc., TV Republika z 26 mln zł wpływów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2024 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,21 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Media Expert - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,71 mln spotów reklamowych, o 4,59 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,25 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,57 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w lutym b.r. wyniosły łącznie 2,72 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 17,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat liderem pod względem wpływów, duży wzrost TV Republika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 331,34 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,33 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 5,15 proc. do 236,57 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (210,10 mln zł; + 19,47 proc.). Oczko niżej znalazła się TVP1 (159,02 mln zł; + 8,44 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 90,87 mln zł i wzrostem o 32,55 proc.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, która awansowała do top 20 na 19. lokatę. Jej wynik zwiększył się o 287,95 proc. do 25,52 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 124,70 mln zł - w lutym 2024 roku wydała marka Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 36,88 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (92,85 mln zł; do góry o 49,96 proc.) i Polpharma (79,21 mln zł; + 27,89 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 17 proc., TV Republika z 26 mln zł wpływów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
i juz
Jak widać bojkot reklamowy TV Republika się nie udał. Od marca 2024 wyższe ceny reklam w TV Republika w związku z ogromną oglądalnością stacji. Klarenbach, Kłeczek, Patyra, studio śniadaniowe to kolejne zwiększenie oglądalności.
Ci, co bez sensu wycofali reklamy z TV Republika wrócą, bo im się to po prostu nie opłaca. 8 milionów klientów to ogrom w reklamie.
odpowiedź
User
Dorosły
Nic o tym rynku nie wiesz, dziecko.

Jak widać bojkot reklamowy TV Republika się nie udał. Od marca 2024 wyższe ceny reklam w TV Republika w związku z ogromną oglądalnością stacji. Klarenbach, Kłeczek, Patyra, studio śniadaniowe to kolejne zwiększenie oglądalności.
Ci, co bez sensu wycofali reklamy z TV Republika wrócą, bo im się to po prostu nie opłaca. 8 milionów klientów to ogrom w reklamie.
N
odpowiedź
User
bum bum
Nic o tym rynku nie wiesz, dziecko.

Jak widać bojkot reklamowy TV Republika się nie udał. Od marca 2024 wyższe ceny reklam w TV Republika w związku z ogromną oglądalnością stacji. Klarenbach, Kłeczek, Patyra, studio śniadaniowe to kolejne zwiększenie oglądalności.
Ci, co bez sensu wycofali reklamy z TV Republika wrócą, bo im się to po prostu nie opłaca. 8 milionów klientów to ogrom w reklamie.
N

Dorosłe dziecko czy inteligentnyj Bartłomiej?
TV Republika plus. Będzie większy plus.
odpowiedź