SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rusza kampania 'Lżejsze pranie'

Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości (PSPKiŚC), działające w imieniu producentów proszków do prania obecnych na polskim rynku, rozpoczyna wczoraj kampanię informacyjną 'Lżejsze pranie'.

Będzie ona towarzyszyć wprowadzeniu nowych, o 1/3 bardziej skoncentrowanych proszków do prania, wygodniejszych dla konsumentów i korzystniejszych dla środowiska naturalnego. Kampanię wspierają Ministerstwo Środowiska, Fundacja „Nasza Ziemia” i Federacja Konsumentów.

Polska kampania „Lżejsze pranie” jest częścią europejskiego projektu „Nowoczesne proszki do prania w zgodzie ze środowiskiem”, realizowanego przez A.I.S.E. – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mydeł, Detergentów i Środków Czystości, do którego należy PSPKiŚC. Projekt ten na celu ograniczenie wpływu środków piorących na środowisko naturalne w całej Europie poprzez ograniczenie zużycia chemikaliów, energii i opakowań zarówno w produkcji, transporcie, jak i podczas samego stosowania proszków do prania. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu nowych, o 1/3 bardziej skoncentrowanych, proszków do prania.

Europejski trend to wygoda dla konsumentów
Dotychczasowy sposób dozowania proszków – ok. 150 g na jedno pranie - był uwarunkowany w znacznym stopniu przyzwyczajeniami konsumentów w Polsce. Nowe, bardziej skoncentrowane proszki będą wymagały stosowania 1/3 proszku mniej, czyli 100 g na jedno pranie. Będzie to zgodne z ogólnoeuropejskim trendem, obecnym w krajach Europy Zachodniej już od kilku lat.

Nowe proszki do prania będą wygodniejsze dla konsumentów w codziennym użyciu. Będą zajmować mniej miejsca w sklepowym koszyku, łatwiej będzie je donieść do domu  i wygodniej przechowywać. Będziemy ich dozować o 1/3 mniej, a mimo to pozwolą nam wyprać taką samą ilość prania (może to oznaczać, że np. dotychczasowe 3-kilogramowe opakowanie proszku stanie się opakowaniem 2-kilogramowym i pozwoli nam na wykonanie takiej samej ilości prań).

„Ministerstwo Środowiska – Departament Polityki Ekologicznej, dziękuje za zaproszenie do objęcia patronatem tego projektu i jednocześnie potwierdza przyjęcie patronatu. Realizacja przedstawionego programu przyczyni się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska i zmieszenia ilości powstających odpadów opakowaniowych. Zorganizowanie kampanii informacyjnej niewątpliwie przyczyni się do podniesienia świadomości ekologicznej społeczeństwa oraz kształtowania wzorców zrównoważonej produkcji i konsumpcji” - powiedział Marek Sobiecki, Dyrektor Departamentu Polityki Ekologicznej w Ministerstwie Środowiska.

„Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii i zmniejszaniu zużycia surowców głównym efektem projektu będzie redukcja o 1/3 ilości proszków do prania wykorzystywanych w polskich domach. To z kolei w wymierny sposób ograniczy ilość zanieczyszczeń odprowadzanych do kanalizacji, zmniejszona zostanie ilość zużytych opakowań, a także ograniczane będą ekologiczne koszty transportu. Fundacja Nasza Ziemia popiera projekt „Lżejsze Pranie” oraz deklaruje aktywne popularyzowanie jego celów w ramach swoich działań” - powiedział Dominik Dobrowolski, Wiceprezes Fundacji Nasza Ziemia.

„Z praktyki wiemy, że konsumenci często nie stosują się do zaleceń producentów. Albo je ignorują, albo ich nie czytają. Dotyczy to również informacji zawartych na opakowaniach środków do prania. Tymczasem właściwe ich stosowanie powoduje oszczędność wody, energii, proszku - jednym słowem pieniędzy - o efektach ekologicznych nie wspominając. Kampania informacyjna prowadzona przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości ma na celu przypomnieć o tym konsumentom” - powiedziała Małgorzata Niepokulczycka, Prezes Federacji Konsumentów.

Celem kampanii informacyjnej „Lżejsze Pranie” jest zwrócenie uwagi konsumentów na istotę zmian zachodzących w kategorii proszków do prania oraz zachęcenie do ich właściwego dozowania (o 1/3 mniej). Działania reklamowe i marketingowe nie będą promowały żadnej konkretnej marki. Ich celem będzie informowanie o wspólnym projekcie koncentracji proszków. Kampania będzie składać się ze wspólnej reklamy TV (emisja od 17 kwietnia br.), ogłoszeń prasowych, plakatów i ulotek.

Kampania informacyjna będzie trwała do końca lata 2006 r. w kilkunastu krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Nowe, skoncentrowane proszki pojawią się na polskich półkach sklepowych na przełomie kwietnia i maja br.

Dołącz do dyskusji: Rusza kampania 'Lżejsze pranie'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl