Ruch przeznaczy na projekt sieci kawiarń icoffee ok. 40 mln zł
Dystrybutor prasy Ruch zamierza otworzyć 17 kawiarń pod nazwąicoffee do końca 2007 roku, na co przeznaczy ok. 15 mln zł.
W połowie przyszłego roku ich liczba ma wzrosnąć do 50, a dokońca 2009 roku do 100 lokali, co pozwoli spółce znaleźć się wgronie trzech największych sieci kawiarń w Polsce. Na projekticoffee Ruch przeznaczy ok. 40 mln zł, pochodzących ze środkówwłasnych i emisji akcji, poinformowali przedstawiciele spółki wśrodę.
"Do końca roku chcemy mieć 17 lokali, w tym 9 kawiarń przejętychod Tchibo, do połowy 2008 roku tę liczbę chcemy zwiększyć do 50, ana koniec 2009 roku planujemy mieć 100 kawiarń" - powiedział PawełSobków, członek zarządu ds. handlu i zarządzania siecią sprzedaży,podczas konferencji prasowej.
"Chcielibyśmy znaleźć się w pierwszej trójce sieci na koniec2009 r., ale to jest wariant optymistyczny, biorąc pod uwagękonkurencję na tym rynku" - dodał prezes Adam Pawłowicz.
Zwiększenie sieci będzie odbywało się poprzez rozwój organicznyi przejęcia, ale - jak podkreślił Pawłowicz - obecnie Ruch nieprowadzi żadnych rozmów na temat akwizycji.
Zmiana brandu przejętych za 8,1 mln zł 9 kawiarni Tchibo nastąpinajpóźniej w I kw. 2008 roku.
Koszt przygotowania i otwarcia jednej kawiarni Ruch oszacował na450-550 zł. W tym roku spółka przeznaczy na zwiększenie liczbykawiarń ok. 15 mln zł, a łączny koszt budowy sieci, która będziefinansowana ze środków własnych i pozyskanych z emisji akcjiszacuje na ok. 40 mln zł. "Nie martwię się brakiem środków. Narazie chcemy wydać to, co pozyskaliśmy z emisji" - powiedziałPawłowicz.
Kawiarnie icoffee będą usytuowane w centrach i pasażachhandlowych, lotniskach, dworcach. W ofercie oprócz kawy, ciasta,czekolady, kanapek, sałatek będą: prasa codzienna, tygodniki,bezpłatny szerokopasmowy internet, dostęp do kanałów informacyjnychi rozrywkowych. Partnerem biznesowym Ruchu jest TVN.
Pierwsza kawiarnia zostanie otwarta w przyszłym tygodniu wWarszawie, a kolejne w Gorzowie Wielkopolskim, Gdyni, Wrocławiu,Katowicach, Rzeszowie.
"Spodziewamy się, że zwrot z inwestycji nastąpi w ciągu 4 lat, apróg rentowności osiągniemy w ciągu 18 miesięcy" - powiedziałSobków.
Pawłowicz poinformował, że od II połowy listopada rozpocznie sięzmiana brandu dla salonów prasowych z wyższej półki i odświeżeniewizualizacji brandu Ruch dla kiosków.
Obecnie Ruch posiada 9 tys. kiosków, z czego ok. 8 tys.działających. W przyszłym roku spółka chce otworzyć ok. 33 salonówprasowych, część w segmencie premium.
Pawłowicz powtórzył, że Ruch nie zrezygnował z budowy siecisklepów małego formatu typu convenience.
"W 2008 roku chcemy agresywniej podejść do tego tematu i albokupić sieć, albo zbudować ją od początku. To będzie czwarta marka"- powiedział prezes.
Ruch podał, że w Polsce działa ok. 100 barów kawowych, a cosiódma kawiarnia funkcjonuje w ramach sieci. Wartość tego rynkuszacowana jest na ok. 1,5 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Ruch przeznaczy na projekt sieci kawiarń icoffee ok. 40 mln zł