Robot w McCann Erickson pierwszy raz tworzy spot reklamowy (wideo)
Japoński oddział agencji McCann Erickson po raz pierwszy powierzył sztucznej inteligencji stworzenie reklamy. Teraz widzowie mają zdecydować, czy spot wykreowany przez robota jest lepszy od dzieła człowieka.
Robot o nazwie AI-CD β od początku kwietnia br. wspiera dział kreatywny agencji McCann Erickson Japan. W pamięci maszyny wykorzystującej technologię sztucznej inteligencji zapisano m.in. wszystkie reklamy, jakie zostały nagrodzone w Japonii w ciągu ostatnich 10 lat.
Pierwsze zlecenie zrealizowane przez AI-CD β pochodziło od marki Mondelez i było związane z promocją cukierków Clorets Mint Tabs.
Klient zażyczył sobie, by w kampanii powstały dwa spoty reklamowe. Jeden z nich został stworzony przez robota, drugi zaś to efekt tradycyjnej kreacji zespołu McCann Erickson.
Oba spoty są pokazywane widzom. Mają oni zdecydować który z nich jest lepszy nie wiedząc czy został stworzony przez robota, czy człowieka. Jedna z reklam przedstawia kobietę kreślącą litery, druga zaś latającego psa. Na razie nie wiadomo który ze spotów okaże się zwycięzcą głosowania.
Robot w agencji reklamowej to ostatnio nie jedyny przykład zatrudnienia sztucznej inteligencji do pracy wykonywanej tradycyjnie przez ludzi. W maju br. kancelaria prawna BakerHostetler jako pierwsza na świecie zatrudniła robota - prawnika opartego na sztucznej inteligencji.
Dołącz do dyskusji: Robot w McCann Erickson pierwszy raz tworzy spot reklamowy (wideo)