Rekordowe inwestycje w reklamę internetową w USA
W 2007 roku amerykańskie firmy zainwestowały w reklamę internetowąrekordowe 21,2 mld dol. czyli o 26% więcej niż rok wcześniej -wynika z "Internet Advertising Revenue Report". Również w Polsceznacznie wzrosły nakłady na to medium reklamowe.
Największy udział w wynoszących w ubiegłym roku 21,2 mld dol.inwestycjach w reklamę online przypadł promocji w wyszukiwarkach -42% oraz kampaniom banerowym - 21%, co odzwierciedla trend z 2006roku. "Internet Advertising Revenue Report", przygotowany przezInteractive Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers,potwierdza trend corocznego zwiększania się budżetów przeznaczanychna kampanie internetowe. W ostatnim dziesięcioleciu inwestycje wreklamę online wzrosły dwudziestokrotnie - z 0,9 mld dol do 21,2mld dol..
Internet jest w Stanach Zjednoczonych trzecim medium reklamowympod względem wielkości, wyprzedzanym tylko przez prasę i telewizję.Na reklamę w gazetach i czasopismach amerykańskie firmy wydałybowiem w 2007 roku 48,6 mld dol., a koszty promocji telewizyjnejwyniosły 31,2 mld dol.
Trendy widoczne w Stanach Zjednoczonych znajdują swojeodzwierciedlenie w polskim rynku reklamowym. W 2007 roku firmy zPolski zainwestowały o 67 mln zł więcej w reklamę online niż wpromocję radiową. Zmniejszeniu uległa też różnica w wielkościnakładów reklamowych na internet a media tradycyjne: prasę itelewizję.
- Skuteczność reklamy internetowej rośnie z każdym rokiem,dlatego coraz większe są też budżety przeznaczane na promocję wsieci i oczekiwania klientów względem agencji interaktywnych -komentuje Michał Wojda, account director agencji EURA7. Takiepołączenie stymuluje rozwój branży reklamy internetowej, jakrównież biznesu korzystającego z jej usług - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Rekordowe inwestycje w reklamę internetową w USA