Rekordowa sprzedaż online w sezonie świątecznym
Ponad 13,4 miliarda dolarów wydali w listopadzie Amerykanie nazakupy w sieci.
To o 18 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresemubiegłego roku (11,4 miliarda dolarów) - informuje serwis Marketingcharts, powołując się na dane firmy badawczej comScore.
Dniem, w którym mieszkańcy USA wydali najwięcej pieniędzy nainternetowe zakupy (733 miliony dolarów) był 26 listopada -pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia, określany zaoceanem jako 'Cyber Monday'.
Każdy z kolejnych trzech dni także przyniósł wydatki powyżej 700milionów dolarów, dzięki czemu w całym ubiegłym tygodniuprzekroczyły one poziom 4 miliardów dolarów. Największy wzrostpopularności w porównaniu z zeszłym rokiem odnotowano w przypadkukonsol i gier wideo, zabawek oraz sprzętu komputerowego.
Identycznie jak przed rokiem, 45,5 procenta amerykańskichinternautów robiących w listopadzie zakupy online, logowało się dosieci w swoim miejscu pracy. Łącząc się z internetem w domukupowało 44,1 procenta, a na uczelni 4,4 procenta użytkowników. Zkolei spoza granic USA pochodziło 6 procent transakcji.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Rekordowa sprzedaż online w sezonie świątecznym