Reklamy tygodnia: Carlsberg, H&M, Oreo, PKP Intercity i Volvo (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam mijającego tygodnia tym razem znalazły się cztery reklamy polskie i jedna zagraniczna. Wyróżniliśmy realizowane lokalnie kampanie promujące Carlsberga, H&M, PKP Intercity i Volvo oraz globalne spoty Oreo.
Carlsberg - „Gdyby Carlsberg robił...”
Agencje: 72 & Sunny NL B.V (koncepcja), PHD Media Direction (media)
Komunikacja Carlsberga nie dość, że spójna i konsekwentna, to tym razem pełna także humoru. Intryguje i wzbudza uśmiech. Brawo.
Z początkiem roku, pod hasłem „Gdyby Carlsberg robił…”, ruszyła nowa seria reklam piwa Carlsberg. Jej zwiastunem jest spot telewizyjny „Gdyby Carlsberg robił salony fryzjerskie”.Pierwsza reklama pokazuje, że gdyby Carlsberg prowadził salon fryzjerski, byłby to prawdopodobnie najlepszy taki lokal, oferujący prawdopodobnie najlepsze fryzury na świecie. Tym samym marka nawiązuje do swojego legendarnego hasła „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” („Probably the best beer in the world”), które obowiązywało od 1975 do 2011 roku i do którego Carlsberg wrócił na początku ubiegłego roku.
Spot jest pierwszym z serii „Gdyby Carlsberg robił…” („If Carlsberg did…”). Kolejne odsłony kampanii można będzie oglądać przez cały bieżący rok. Oprócz reklam telewizyjnych będą realizowane działania niestandardowe.
- Globalna platforma komunikacyjna „Gdyby Carlsberg robił …” spotkała się z pozytywnym odbiorem w Europie. Mamy nadzieję, że polscy konsumenci również docenią i polubią jej żartobliwy i zaskakujący charakter. Naszym celem jest zaintrygowanie, wywołanie uśmiechu i rozbawienia u konsumentów. Platforma „Gdyby Carlsberg robił …” daje nam duże możliwości dla prowadzenia zapadającej w pamięć komunikacji z konsumentami - opisuje Krzysztof Łojek, menedżer marki Carlsberg na polskim rynku.
Spot będzie emitowany w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz internecie. Czasu trwania kampanii nie podano
Volvo - „Volvo made by Poland”
Fajnie, że Volvo zamiast na celebrytów postawiło na swoich pracowników i to ich uczyniło bohaterami nowej kampanii. Fajnie poznać ludzką twarz samochodu.
Startuje międzynarodowa kampania promująca nowy model samochodów Volvo - XC60. Bohaterami reklam są pracownicy tej firmy pochodzący z różnych krajów, m.in. Polski, gdzie akcja będzie przebiegać pod hasłem „Volvo made by Poland”.
Reklamy podkreślają, że Volvo XC60 jest samochodem bezpiecznym i funkcjonalnym, skupionym na człowieku i jego potrzebach. W kampanii występują pracownicy różnych pionów Volvo, także ci bezpośrednio zaangażowani w produkcję samochodów.
- Pracownicy pochodzący z różnych krajów mają różne podejście do poszczególnych zagadnień, każdy z nich wnosi na etapie tworzenia samochodu coś od siebie. Zróżnicowane myślenie jest naszą siłą i cenną wartością, która tworzy to, co nazywamy „Duchem Volvo” - komentuje Bjorn Annwall, starszy wiceprezes Volvo Cars odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i serwis.
Kampania będzie miała różne odsłony kreatywne w poszczególnych krajach. W Polsce główna bohaterka to Eva Zdzisława Andersson, która została pokazana na tle panoramy Gdańska wraz z hasłem „Volvo made by Poland”. Z kolei we Włoszech zostanie pokazany pracownik szwedzkiego oddziału Volvo o włoskich korzeniach sfotografowany wraz z modelem XC60 we włoskiej scenerii.
Oreo - „Open up with Oreo”
Agencje: The Martin Agency, Buck
Oreo słynie z ciekawych kampanii. Jeszcze nie tak dawno, jako jeden z pierwszych marketerów postawiło na pokazanie w reklamach relacji ojca z dzieckiem. Teraz uczy otwartości – na przykładzie dzieci.
Firma Mondelez, właściciel m.in. takich marek słodyczy jak Milka i Prince Polo rusza z nową globalną kampanią marki Oreo. Animowany spot pod hasłem „Open up with Orep” pojawi się w ponad 50 krajach na świecie w pierwszej połowie br.
Oreo przekonuje w kampanii, że jeśli bardziej otworzymy się na kontakt z innymi, to nawiążemy wiele więcej sensownych znajomości i odkryjemy, że łączy nas z innymi więcej, niż nam się wydaje. Taki jest przekaz nowej, globalnej kampanii marki Oreo, która będzie prowadzona pod hasłem „Open up with Oreo”.
Głównym trzonem kampanii jest 30 sek. animowany spot. Firma, biorąc pod uwagę to, że generalnie dzieci są bardziej otwarte w kontaktach niż dorośli pokazuje w nim, jak mała dziewczynka częstuje swoją starszą koleżankę ciastkiem Oreo. Gdy ta „rozkręca” ciastko, przenosi się nagle w zabawny radosny świat młodych ludzi świetnie bawiących się jeżdżąc na rolkach.
Scenom tym towarzyszy piosenka w wykonaniu nominowanego do nagród Grammy Adama Lamberta.
Nowa kampania Oreo obejmie ponad 50 krajów na świecie i ruszy w pierwszej połowie br. W każdym z nich zostanie zaadaptowana lokalnie. 2 lutego w internecie rozpocznie się emisja serii spotów video pokazująca, jak marka Oreo może pomóc w otwarciu się na nowe znajomości i połączyć nawet dwie zupełnie różne osoby.
H&M - szkolne wspomnienia z WF-u
Agencje: K2
H&M pokazuje, że ciuchy można reklamować bez udziału mega szczupłych modelek. I przez to przykuwa uwagę widza.
W nowej kampanii reklamowej odzieży H&M występują Marcelina, Zofia Zborowska i Jakob Kosel.
W reklamach piosenkarka Marcelina, aktorka Zofia Zborowska i znany z programu TVN „Top Model” Jakob Kosel opowiadają, jak radzili sobie w szkole na zajęciach wychowania fizycznego i co temu zawdzięczają. Spoty zapraszają na event „WF-reaktywacja”.
Akcja jest prowadzona w internecie, przede wszystkim w mediach społecznościowych (na Facebooku i Instagramie). Potrwa do 24 stycznia.
PKP Intercity - „Złoty pociąg istnieje”
Agencje: PZL, Kore, MEC, GonnaBe
Wydawać by się mogło, że PKP to wciąż skostniała instytucja i marka. Już od jakiegoś czasu próbuje nas przekonać w swoich kampaniach, że tak nie jest. I tym razem tak czyni – świetne nawiązanie do głośnych jeszcze nie tak dawno wydarzeń w Polsce.
PKP Intercity zaczęło promocję podróży pociągami ekspresowymi pod hasłem „Złoty Pociąg istnieje”.
W ramach promocji pasażerowie mogą kupować bilety w cenach już od 29 zł na 200 wybranych połączeń pociągami Express InterCity Premium (Pendolino) i Express InterCity (m. in. z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa, Katowic, Poznania, Szczecina czy Wrocławia). Oferta będzie obowiązywać do 29 lutego.
Kampania reklamowa wspierająca promocję nawiązuje do tzw. Złotego Pociągu, domniemanego pociągu III Rzeszy, który miał zachować się do dzisiaj w okolicy Wałbrzycha. - Ostatnio bardzo wzbudził duże zainteresowanie. Postanowiliśmy więc nawiązać do znanej historii i zachęcić Polaków do poszukiwania tanich biletów na pociągi PKP Intercity - uzasadnia Radosław Kasyk, dyrektor marketingu w PKP Intercity.
Akcja zaczęła się od odsłony teaserowej, w ramach której na ulicach największych miast, w galeriach handlowych oraz na głównych portalach internetowych pojawiły się bilbordy i bannery informujące o tym, że Złoty Pociąg istnieje. Właściwy etap jest prowadzony w radiu (m.in. w stacjach Grupy RMF, Radiu Eska i w regionalnych rozgłośniach Polskiego Radia) oraz internecie (m.in. Gazeta.pl, Onet.pl, YouTube, Google Display Network i AppNexus).
Zorganizowane też zostaną dwie akcje specjalne. 22 stycznia na Dworcu Centralnym w Warszawie PKP Intercity umieszczono 200 naklejek Złotego Pociągu. Osoba, która zrobi zdjęcia największej ich liczbie otrzyma sztabkę złota w kształcie pociągu. Dodatkowo w hali głównej dworca stanęła specjalna konstrukcja w kształcie Złotego Pociągu, w której odbywać się będą konkursy z nagrodami. Komu nie uda się zdobyć pierwszej sztabki złota, będzie miał jeszcze jedną szansę.
Na czas trwania promocji 5 lokomotyw PKP Intercity zmieniło barwy - oklejono je na złoto. Lokomotywy prowadzić będą m.in. pociągi ekspresowe objęte promocją. Osoba, która zrobi im najlepsze zdjęcie i zgłosi je na stronę zlotypociaginstnieje.pl również ma szansę na sztabkę złota.
Akcja reklamowa potrwa do 12 lutego.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Carlsberg, H&M, Oreo, PKP Intercity i Volvo (wideo)