Reklama radiowa w górę o 25 proc. Eska Rock, Radio ZET i PR liderami wzrostu
W kwietniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody Eski Rock, publicznej Jedynki i Dwójki oraz Radia ZET.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych w kwietniu przekroczyły 300 mln zł. Liczone z autopromocją zwiększyły się w skali roku o 25,1 proc., a bez jej uwzględnienia - o 25,3 proc.
Wśród czołowych stacji przeważają duże wzrosty przychodów reklamowych. I tak Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła o 83,4 proc. więcej niż rok wcześniej, Radio ZET (Eurozet) - o 69,6 proc., natomiast Jedynka i Trójka (Polskie Radio) - o 69,9 i 64,1 proc. Powyżej średniej dla wszystkich rozgłośni wzrosły też wpływy reklamowe Eski Łódź (Grupa Radiowa Time) - o 40,1 proc.
>>> Rekordowy spadek RMF FM, tracą też Radio ZET i Jedynka
Liderujące w segmencie radiowym RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 12,5 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody TOK FM (Agora) zwiększyły się o 19,3 proc., a Eski Poznań i Eski Warszawa (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - o 13,2 i 9,3 proc.
>>> Złote Przeboje z największym wzrostem wśród sieci radiowych
Minimalny spadek wpływów reklamowych - 0,2 proc. - zanotowała Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time), natomiast wyraźny - 23,3 proc. - Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
IV.2012 | IV.2011 | |
RMF FM | 92 665 360 zł | 82 373 050 zł |
Radio ZET | 63 128 770 zł | 37 209 121 zł |
Program III Polskiego Radia | 17 124 560 zł | 10 433 120 zł |
Program I Polskiego Radia | 9 052 470 zł | 5 328 690 zł |
Eska Rock | 4 857 100 zł | 2 648 810 zł |
TOK FM | 4 764 370 zł | 3 992 855 zł |
Eska Wrocław | 4 575 786 zł | 4 585 884 zł |
Eska Warszawa | 4 257 320 zł | 3 896 500 zł |
Eska Poznań | 3 797 702 zł | 3 353 738 zł |
Eska Łódź | 3 509 212 zł | 2 504 638 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 2 835 738 zł | 3 695 211 zł |
monitorowane stacje razem | 305 453 242 zł | 244 119 559 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 315 964 991 zł | 252 191 452 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 10 511 749 zł | 8 071 893 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa w górę o 25 proc. Eska Rock, Radio ZET i PR liderami wzrostu