„Receptura” miała o 100 tys. widzów więcej niż „Usta usta”, ale TVN przegrał z konkurencją
Nowy serial „Receptura” oglądało średnio 874 tys. widzów, o 98 tys. osób więcej niż „Usta usta” pokazywane w tym paśmie rok temu. Produkcja dała TVN ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 7,97 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Premierowe odcinki nowego serialu „Receptura” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 5 września do 10 października br. Średnia widownia produkcji wyniosła 874 tys. osób, co przełożyło się na 7,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,31 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością cieszył się drugi odcinek produkcji, który zgromadził przed telewizorami 1,11 mln oglądających.
Dla porównania, reaktywowany serial „Usta usta”, emitowany w tym samym paśmie jesienią ub.r., oglądało 776 tys. osób, przy udziałach wynoszących odpowiednio 6,05 proc., 8,15 proc. i 7,30 proc. Nowy serial zyskał 98 tys. widzów.
TVN w paśmie nadawania nowego serialu zajął ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP1, która emitując wtedy gł. „Rolnik szuka żony” i początki filmów fabularnych, osiągała 16 proc. udziału. Drugi był Polsat (gł. „Kabaret na żywo” i „Love Island. Wyspa miłości”; 8,88 proc.), a trzeci - TVP2 (filmy fabularne; 7,88 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN jest ostatni.
Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków „Receptury” wyniosły 7,97 mln zł. Dla porównania, składające się z również sześciu odcinków „Usta usta” zarobiły z reklam 13,55 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
6-odcinkowy serial „Receptura” to opowieść o dwóch niezależnych kobietach, która rozgrywa się równocześnie w okresie międzywojennym oraz w czasach dzisiejszych. Serial łączy w sobie wątki obyczajowe z intrygą szpiegowską.
Klamrą spinającą dwie kobiece historie w „Recepturze” jest dziennik Marii Kielicz (w tej roli Agnieszka Więdłocha), który przypadkowo wpada w ręce młodej studentki architektury - Zosi (Zofia Wichłacz). Wraz z jego kolejnymi stronami rozwija się opowieść o rozterkach, ambicjach i romantycznych wyborach kobiet szukających prawdy o sobie. Zosia odkrywa historię swojej prababki. W 1936 roku Maria, samotna matka z dyplomem z architektury, przyjeżdża do międzywojennej stolicy, aby rozpocząć nowe życie. W Warszawie kobieta otrzymuje posadę asystentki Jana Wedla. Szybko staje się jego zaufaną pracownicą i powiernicą tajemnic najprężniej działającej fabryki czekolady w Europie.
W „Recepturze” obok Agnieszki Więdłochy i Zofii Wichłacz występują także: Jacek Koman, Jędrzej Hycnar, Joanna Brodzik, Mateusz Janicki, Cezary Żak, Joanna Jarmołowicz, Piotr Janusz, Fabian Prokein, Alicja Dąbrowska, Przemysław Sadowski, Monika Kwiatkowska, Edward Linde-Lubaszenko oraz gościnnie Emilia Krakowska.
Projekt, na zamówienie TVN, wyreżyserował Tomasz Szafrański, a realizowała - firma Production Services Poland (ATM Grupa). Producentem „Receptury” ze strony TVN jest Marta Pasławska, z ramienia ATM Grupy: Krzysztof Jakubowski (producent wykonawczy) i Robert Wieczorek (producent kreatywny). Za zdjęcia odpowiadał Rafał Paradowski. Autorami scenariusza są: Artur Kowalewski, Dorota Jankojć-Poddębniak oraz Bartosz Staszczyszyn. Pionem kostiumowym kierują Katarzyna Baran i Agata Culak, a scenograficznym - Dorota Rakowiecka.
Serial powstał na podstawie pomysłu Artura Kowalewskiego (ATM Grupa). Z kolei za koncepcję odpowiadają firma Aldentro oraz Agencja Mediowa Zenith. Premiera „Receptury” odbędzie się w TVN i serwisie Player.pl w jesiennej ramówce 2021 roku.
„Receptura” to wspólny serial TVN Grupy Discovery i E.Wedel. To kolejny projekt telewizyjnego nadawcy w obszarze branded content marketingu.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 7,49 proc.
Dołącz do dyskusji: „Receptura” miała o 100 tys. widzów więcej niż „Usta usta”, ale TVN przegrał z konkurencją