Ranking ACSI 2012: świetny debiut Google+, Facebook na dnie
Nowy raport, przygotowany przez Amerykański Wskaźnik Satysfakcji Konsumenta (ACSI) i firmę ForSee pokazuje, że ludzie są coraz bardziej niechętni Facebookowi.
Największy portal społecznościowy świata w rankingu ACSI otrzymał od konsumentów zaledwie 61 na 100 punktów. To aż 5 oczek mniej niż w ubiegłym roku. Tak niski wynik plasuje Facebooka na samym dole wśród platform społecznościowych i w ostatniej piątce spośród wszystkich 230 firm, które uczestniczyły w badaniu ACSI i ForSee.
Kiepska ocena dla FB wynika z niechętnie przyjętych zmian interfejsu, uciążliwych reklam oraz obaw użytkowników o bezpieczeństwo i prywatność.
>>> Facebook zmienił adresy mailowe w telefonach użytkowników
Główny rywal Facebooka, Google+, zadebiutował w tegorocznej edycji rankingu i od razu znalazł się na szczycie wśród mediów społecznościowych, ex aequo z Wikipedią. Obydwie strony dostały po 78 punktów. Konsumenci chwalili G+ głównie za wygodny interfejs oraz dobrą aplikację mobilną.
- Facebook i Google+ walczą na dwóch frontach: o wygodę użytkownika i o udział w rynku. Na dzień dzisiejszy w pierwszej kategorii z łatwością wygrywa Google, w drugiej natomiast Facebook. Ale jeżeli Facebook jeszcze nie czuje potrzeby wyjścia naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, to wkrótce będzie do tego zmuszony. - skomentował Larry Freed, prezes ForSee.
W kategorii social media w tym roku na liście ACSI debiutowały także Pinterest, Twitter i LinkedIn, zdobywając odpowiednio 69, 64 i 63 punkty. Strony społecznościowe w sumie zanotowały 1,4-procentowy spadek w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Wśród portali i wyszukiwarek niezmiennie liderem pozostaje Google, ocenione na 82 punkty. 81 zdobył Bing Microsoftu, a 80 Ask.com. Jeśli chodzi o serwisy informacyjne, zdecydowanie przoduje FOXNews.com. Z 84 punktami witryna ma aż 8 punktów przewagi nad ABCNews.com i jako jedyna z uwzględnionych w tej kategorii stron poprawiła swój wynik sprzed roku, kiedy to uzyskała 82 oczka.
E-biznes jako całość stracił w skali roku 1,6 procenta.
Dołącz do dyskusji: Ranking ACSI 2012: świetny debiut Google+, Facebook na dnie