SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radiowa Trójka, Złote Przeboje i Antyradio z największymi wzrostami wpływów reklamowych (analiza)

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. wydatki na reklamę w radiu były o niemal jedną piątą większe niż rok wcześniej. Największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Program III Polskiego Radia, Złote Przeboje Poznań i Antyradio - ich przychody rosły kilkukrotnie szybciej niż całego rynku reklamy radiowej.

W styczniu i lutym br. wpływy reklamowe stacji radiowych wyniosły 916,6 mln zł i były o 19,3 proc. wyższe niż w takim okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (to dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej zarobiło radio RMF FM, bo 276,6 mln zł – to o 14,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce na reklamowym podium rozgłośni radiowych utrzymało Radio Zet z wpływami w wysokości 174,7 mln zł, wyższymi od ubiegłorocznych o 8 proc.

Przychody czterech stacji radiowych z tej czołówki rosły w omawianym okresie znacznie szybciej niż cały rynek reklamy radiowej: Złotych Przebojów w Poznaniu, Programu III Polskiego Radia, Antyradia i RMF Classic.

Złote Przeboje zarobiły 75,5 proc. więcej niż rok temu - 12,4 mln zł, a radiowa Trójka o 60 proc. więcej - 54,7 mln zł. Antyradio zwiększyło wpływy z reklam o 56,6 proc., do 10,3 mln zł, a RMF Classic - o 38,6 proc., do 10,3 mln zł.

O 30,3 proc. wzrosły przychody reklamowe Vox FM - do 13,5 mln zł, zaś radiowej Jedynki - o 28,6 proc., do 29,7 mln zł.  Tok FM zarobiło 9,7 proc. więcej w skali roku (16,3 mln zł), zaś Eska Warszawa - 6,6 proc. więcej (11,4 mln zł).

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2015

I-II 2016

zmiana proc.

RMF FM

241 773 835 zł

276 631 690 zł

14,4

Radio Zet

161 830 685 zł

174 748 680 zł

8

Program III Polskiego Radia

34 183 780 zł

54 708 820 zł

60

Program I Polskiego Radia

23 127 580 zł

29 747 790 zł

28,6

TOK FM

14 863 630 zł

16 301 290 zł

9,7

VOX FM

10 384 830 zł

13 536 320 zł

30,3

Złote Przeboje Poznań

7 087 744 zł

12 440 511 zł

75,5

Eska Warszawa

10 692 840 zł

11 402 830 zł

6,6

Antyradio

6 578 940 zł

10 299 230 zł

56,6

RMF Classic

7 398 296 zł

10 256 460 zł

38,6

razem

768 359 884 zł

916 598 411 zł

19,3

Dołącz do dyskusji: Radiowa Trójka, Złote Przeboje i Antyradio z największymi wzrostami wpływów reklamowych (analiza)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kawka
W Trójce widać wyraźnie wzrost. Niedługo miejsca na program zabraknie . Moje "ulubione"pakiety reklamowe w porze śniadania to cytuję " środek na upławy" i czopki doodbytnicze na hemoroidy .
0 0
odpowiedź
User
Miały
przecież zniknąć te reklamy o "tej" tematyce?!
0 0
odpowiedź
User
Plujlista
W Trójce widać wyraźnie wzrost. Niedługo miejsca na program zabraknie . Moje "ulubione"pakiety reklamowe w porze śniadania to cytuję " środek na upławy" i czopki doodbytnicze na hemoroidy .

Tu przynajmniej masz jasną sytuację, że to zwykła reklama w bloku reklamowym. Wolę takie rozwiązanie niż dęte zachwyty nad płytami objętymi patronatami medialnymi i palenie głupa za sitkiem.
0 0
odpowiedź