Radiowa Trójka, Złote Przeboje i Antyradio z największymi wzrostami wpływów reklamowych (analiza)
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. wydatki na reklamę w radiu były o niemal jedną piątą większe niż rok wcześniej. Największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Program III Polskiego Radia, Złote Przeboje Poznań i Antyradio - ich przychody rosły kilkukrotnie szybciej niż całego rynku reklamy radiowej.
W styczniu i lutym br. wpływy reklamowe stacji radiowych wyniosły 916,6 mln zł i były o 19,3 proc. wyższe niż w takim okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (to dane cennikowe netto, bez rabatów).
Najwięcej zarobiło radio RMF FM, bo 276,6 mln zł – to o 14,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce na reklamowym podium rozgłośni radiowych utrzymało Radio Zet z wpływami w wysokości 174,7 mln zł, wyższymi od ubiegłorocznych o 8 proc.
Przychody czterech stacji radiowych z tej czołówki rosły w omawianym okresie znacznie szybciej niż cały rynek reklamy radiowej: Złotych Przebojów w Poznaniu, Programu III Polskiego Radia, Antyradia i RMF Classic.
Złote Przeboje zarobiły 75,5 proc. więcej niż rok temu - 12,4 mln zł, a radiowa Trójka o 60 proc. więcej - 54,7 mln zł. Antyradio zwiększyło wpływy z reklam o 56,6 proc., do 10,3 mln zł, a RMF Classic - o 38,6 proc., do 10,3 mln zł.
O 30,3 proc. wzrosły przychody reklamowe Vox FM - do 13,5 mln zł, zaś radiowej Jedynki - o 28,6 proc., do 29,7 mln zł. Tok FM zarobiło 9,7 proc. więcej w skali roku (16,3 mln zł), zaś Eska Warszawa - 6,6 proc. więcej (11,4 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-II 2015 |
I-II 2016 |
zmiana proc. |
RMF FM |
241 773 835 zł |
276 631 690 zł |
14,4 |
Radio Zet |
161 830 685 zł |
174 748 680 zł |
8 |
Program III Polskiego Radia |
34 183 780 zł |
54 708 820 zł |
60 |
Program I Polskiego Radia |
23 127 580 zł |
29 747 790 zł |
28,6 |
TOK FM |
14 863 630 zł |
16 301 290 zł |
9,7 |
VOX FM |
10 384 830 zł |
13 536 320 zł |
30,3 |
Złote Przeboje Poznań |
7 087 744 zł |
12 440 511 zł |
75,5 |
Eska Warszawa |
10 692 840 zł |
11 402 830 zł |
6,6 |
Antyradio |
6 578 940 zł |
10 299 230 zł |
56,6 |
RMF Classic |
7 398 296 zł |
10 256 460 zł |
38,6 |
razem |
768 359 884 zł |
916 598 411 zł |
19,3 |
Dołącz do dyskusji: Radiowa Trójka, Złote Przeboje i Antyradio z największymi wzrostami wpływów reklamowych (analiza)
Tu przynajmniej masz jasną sytuację, że to zwykła reklama w bloku reklamowym. Wolę takie rozwiązanie niż dęte zachwyty nad płytami objętymi patronatami medialnymi i palenie głupa za sitkiem.