Radio Eska traci udział w rynku, w górę ZET Gold i Radio Pogoda
Na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce w najnowszej fali utrzymała się Eska, która zanotowała największy spadek w zestawieniu. Z kolei liderami wzrostów ex aequo były dwie stacje: ZET Gold i Radio Pogoda.
W okresie od stycznia do marca 2017 roku udział w rynku sieci radiowej Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 6 proc., czyli o 0,7 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, jest to wyrównanie uśrednionego trzymiesięcznego wyniku słuchalności tej stacji od przynajmniej 10 lat (taki sam wynik stacja ta osiągnęła w okresie od grudnia ub.r. do lutego br.). Ponadto antena ta zanotowała największy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,5 proc. (wzrost o 0,2 pkt. proc.).
Przewaga Eski nad Audytorium 17 zmniejszyła się o 0,9 pkt. proc. do zaledwie 0,5 pkt. proc.
Na ostatniej lokacie podium, z udziałem na poziomie 2,6 proc., uplasowało się RMF MAXXX. Stacja ta miała spadek wynoszący 0,3 pkt. proc.
Czołową piątkę uzupełniają: Złote Przeboje (2,5 proc. udziału; spadek o 0,4 pkt. proc.; przed rokiem stacja ta była trzecia) i Radio Plus (2 proc.; bez zmian).
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 0,3 pkt, proc., ex aequo pochwalić się mogły dwie stacje: ZET Gold (1 proc. udziału; 7. lokata) i Radio Pogoda (0,9 proc. udziału; 8. lokata).
Słuchalność sieci radiowych w ostatnich latach (tabela)
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Dołącz do dyskusji: Radio Eska traci udział w rynku, w górę ZET Gold i Radio Pogoda