Publicis zamyka rok 2017 na minimalnym minusie, ale ze wzrostem marży operacyjnej do 1,5 mld euro
Francuski holding reklamy Publicis zakończył rok 2017 z przychodami rzędu 9,69 mld euro, co stanowi spadek o 0,4 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Spółka odnotowała dodatni o 0,8 proc. wzrost organiczny oraz 1,5 mld euro marży operacyjnej.
W podziale na poszczególne regiony, najwięcej przychodów wygenerowała Ameryka Północna, 5,18 mld euro (+0,5 proc. w relacji rdr.), dalej Europa 2,75 mld euro (+1,3 proc. rdr.), Azja i Pacyfik 1,06 mld euro (-1,5 proc. rdr.). Całkowity wzrost organiczny firmy wyniósł +0,8 proc. w relacji rdr.
Tylko w czwartym kwartale przychody spółki wyniosły 2,58 mld euro, w tym 1,3 mld w Ameryce Północnej, 755 mln w Europie. Największy wzrost przychodów osiągnięto w rejonie Ameryki Łacińskiej (+8,7 proc.). Marża operacyjna wyniosła 15,5 proc., co stanowi kwotę 1,5 mld euro.
- Mimo trudnego kontekstu, gdzie nasza grupa znajduje się w okresie transformacji, jakością wyników Publicis pokazuje swoją siłę i zdolność do przystosowywania się do głębokich zmian, które mają wpływ na nasz rynek. Grupa jest silniejsza niż rok temu - powiedział Arthur Sadoun, CEO Publicis Groupe.
W połowie ubiegłego roku Arthur Sadoun został nowym prezesem Publicis Groupe. Ustępujący z tego stanowiska Maurice Levy stanął na czele rady nadzorczej spółki. Pod przewodnictwem nowego prezesa podjęto m.in. decyzję o wdrożeniu platformy Marcel, która ma połączyć ok. 80 tys. pracowników grupy na całym świecie oraz jej klientów. Partnerem technologicznym projektu został Microsoft W związku z tym procesem, wszystkim agencjom wchodzącym w skład Grupy na rok zakazało udziału w konkursach i imprezach branżowych, tarach czy innych płatnych formach promocji.
Publicis Groupe to francuska grupa reklamowa, założona w 1926 roku przez Marcela Bleustein-Blancheta. W jej skład wchodzą m.in. agencje: Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, a także domy mediowe Starcom, Zenith, Mediavest/Spark i Optimedia/Blue 449.
Dołącz do dyskusji: Publicis zamyka rok 2017 na minimalnym minusie, ale ze wzrostem marży operacyjnej do 1,5 mld euro
Oto, co robilem .......... >>>>>>>>>>>>>>>>>>> wWw.EARn55.com