"Promuj" - nowy, płatny przycisk na Facebooku (wideo)
Facebook udostępnił nową funkcję, która ułatwia właścicielom stron promowanie swoich postów i dotarcie z nimi do większej liczby użytkowników. Usługa jest płatna.
Promowanie danego postu można zainicjować z poziomu narzędzia udostępniania, gdzie po wprowadzeniu treści należy kliknąć rozwijane menu "Promuj" i określić wysokość budżetu. Jest ona uzależniona od liczby osób, do których chce się dotrzeć z przekazem. Druga opcja to dostępny na Timeline przycisk "Promuj". Administratorzy stron mogą go zobaczyć na dole każdego postu, który został utworzony w ciągu ostatnich trzech dni.
Promowane posty są wyświetlane w aktualnościach osób lubiących stronę, od której pochodzi wpis. Gdy osoby te wykonają działanie w odniesieniu do postu, zdarzenia będą wyświetlane w aktualnościach ich znajomych. Posty są oznaczane w aktualnościach jako „sponsorowane", ale nie są wyświetlane w prawej kolumnie Facebooka. Każdy post może być promowany w aktualnościach przez okres maksymalnie trzech dni od jego utworzenia, a w dowolnym momencie promocję można wstrzymać.
Ponadto promowane posty można kierować do osób mieszkających w określonych lokalizacjach (kraj, region, miasto) oraz posługujących się wybranym językiem.
Facebook umożliwia także sprawdzenie wyników osiąganych przez promowany post, udostępniając informacje na temat odsetka osób, które lubią stronę i zobaczyły post bez promocji oraz do których udało się dotrzeć dzięki promocji. Można również zobaczyć ile osób zobaczyło promowany post w aktualnościach, na pasku aplikacji lub Timeline (zasięg organiczny), ile w zdarzeniu dotyczącym znajomego (zasięg wirusowy), a ile w reklamie lub zdarzeniu sponsorowanym (zasięg opłacony).
Facebook zapewnia, że promując post można zwiększyć jego potencjalny zasięg. "Dzięki temu zobaczy go jeszcze więcej odbiorców twojej strony i znajomych osób, które wykonały w odniesieniu do niego działania." - informuje portal.
Przycisk "Promuj" jest wyświetlany wyłącznie na stronach, które polubiło więcej niż 500 osób.
Dołącz do dyskusji: "Promuj" - nowy, płatny przycisk na Facebooku (wideo)
Zaznaczam iż testy robiliśmy w tym samym czasie na tym samym poście.