Produkcje TVP i Polsatu na targach w Cannes
Czy "M jak miłość" i "Gra w ciemno" zostaną sprzedane do następnych krajów? Codzienne relacje Wirtualnemedia.pl prosto z Cannes.
W poniedziałek w Cannes rozpoczęły się międzynarodowe targi mediów elektronicznych MIPTV - MILIA. W ciągu pięciu dni swoje nowe produkcje zaprezentują wystawcy z 99 krajów - twórcy, producenci oraz dystrybutorzy tradycyjnych i cyfrowych platform telewizyjnych. Oprócz telewizji, na targach pojawią się przedstawiciele branży filmowej, telefonii komórkowej, internetu, telewizji interaktywnej i reklamy.
Program targów składa się m.in. z następujących grup tematów: Mobilna wioska, Interaktywna wioska, Międzynarodowe interaktywne nagrody Emmy, Telewizja interaktywna, telefonia komórkowa, internet i konferencje online. Podczas 45 konferencji wykłady wygłosi 200 mówców.
W trakcie zeszłorocznych targów firmy reprezentowane przez 12 tysięcy fachowców z całego świata wygenerowały obrót w wysokości trzech miliardów euro.
W tym roku Polskę reprezentować będzie 35 przedsiębiorstw związanych z rynkiem mediów elektronicznych, głównie telewizji. Wśród nich znajdą się: Canal Plus Cyfrowy, HBO, ITI Neovision, TVN, UPC. Swoje własne stoiska będzie miała TVP S.A. oraz ATM Grupa.
Podczas imprezy przewidziana jest wspólna konferencja prasowa przedstawicieli Telewizji Polskiej i strony rosyjskiej na temat sukcesu, jaki odniosła licencjonowana wersja serialu "M jak miłość" w Rosji. TVP liczy na sprzedaż telenoweli do następnych krajów. - Wiem, że prowadzone są na ten temat rozmowy ze stroną francuską. Zainteresowane są też Czechy - mówi wortalowi Wirtualnemedia.pl Ilona Łepkowska, scenarzystka i współproducentka "M jak miłość". - Jeśli dalsze wyniki (emisji serialu w Rosji) będą obiecujące, może być to argument dla transakcji - dodaje.
Również ATM ma szansę na sprzedaż swoich formatów do innych krajów. Do potencjalnych nabywców kieruje przede wszystkim teleturniej "Gra w ciemno" (zakupiony wcześniej przez Włochy i Ukrainę) oraz seriale "Pierwsza miłość" i "Tango z aniołem".
Zapraszamy codziennie do śledzenia wydarzeń z targów MIPTV - MILIA w wortalu Wirtualnemedia.pl, naszego specjalnego wysłannika do Cannes.
Dołącz do dyskusji: Produkcje TVP i Polsatu na targach w Cannes