SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producent gry "Lords of The Fallen" miał w I kw. 537 tys. zł straty netto; EBITDA wyniosła 1,2 mln zł

Grupa CI Games odnotowała w I kw. 2023 roku 537 tys. zł straty netto wobec 4,1 mln zł zysku w analogicznym okresie zeszłego roku. Zysk EBITDA spółki wyniósł 1,2 mln zł wobec 6,3 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym.

W pierwszym kwartale skonsolidowane przychody netto Grupy wyniosły 9,8 mln zł w porównaniu do 12,9 mln zł w analogicznym okresie 2022r.

W I kw. 537 tys. zł straty netto; EBITDA wyniosła 1,2 mln zł

W raporcie wskazano, że spadek wynikał z sezonowości sprzedaży, gdzie największa sprzedaż jest odnotowywana w pierwszych miesiącach od premiery nowej gry.

Strata z działalności operacyjnej w raportowanym okresie wyniosła 589 tys. zł wobec zysku 4,91 mln zł w analogicznym okresie roku 2022. Strata netto wyniosła zaś 537 tys. zł. wobec 4,1 zysku w pierwszym kwartale 2022 roku.

Grupa odnotowała stratę z działalności operacyjnego w I kwartale 2023 r. głównie jako efekt zmniejszającej się sprzedaży przy równoczesnej inwestycji w rozwój zespołu oraz kosztach marketingu zbliżającej się premiery gry "Lords of the Fallen".

- Kampania marketingowa przyspiesza, przed nami przynajmniej pięć dużych eventów marketingowych przed premierą gry, które stopniowo będą zwiększać zainteresowanie graczy i przełożą się na dalszy dynamiczny wzrost wishlist i składanych preorderów. Zdecydowanie największym rynkiem na podstawie dotychczasowej sprzedaży gry jest USA - powiedział cytowany w informacji prasowej prezes CI Games, Marek Tymiński.

- Jestem zadowolony ze sprzedaży zrealizowanej w 100 proc. z back catalogue. Jednocześnie cieszą mnie postępy równolegle rozwijanych projektów, w tym Project Survive i Project Scorpio. Obecnie najważniejsza dla przyszłości CI Games jest premiera Lords of the Fallen. Za jej sprawą mamy szansę dołączyć do wąskiego globalnego grona uznanych producentów gier AAA. To bardzo ważne dla inwestorów, ponieważ spółki w tym segmencie przeważnie wyceniane są z istotną premią do rynku - dodał.

"Lords of the Fallen" w październiku

Premiera "Lords of the Fallen" odbędzie się 13 października. Tytuł będzie dostępny na PC oraz konsolach nowej generacji.

Kilka tygodni temu CI Games podpisało pan-europejską umowę z firmą Plaion (dawniej Koch Media) na dystrybucję Lords of The Fallen w Europie Zachodniej i Środkowej w formie fizycznych nośników. Jak podaje spółka, prace nad tytułem są na ostatniej prostej, a realizacja postępuje zgodnie z planem.

- Nasi kluczowi partnerzy dystrybucyjni podzielają nasz duży entuzjazm dotyczący potencjału najnowszej gry. Według naszych aktualnych planów w dniu premiery, globalny nakład Lords of The Fallen na fizycznych nośnikach przekroczy 500 tys. egzemplarzy. Zakładamy, że będzie to stanowić około 25/30 proc. całej sprzedaży - z dużą przewagą po stronie cyfrowej. Feedback ze strony graczy jest bardzo pozytywny, dla części z nich to jedna z najważniejszych pozycji, na którą czekają. Ostatni trailer wywołał istotne zainteresowanie wśród influencerów, także tych kluczowych dla gatunku RPG-soulslike. To wszystko razem, przynajmniej po części potwierdza, że wiele decyzji – zarówno w kwestiach kreacji jak i produkcji – przyniosło pożądany efekt oraz że mamy bardzo utalentowany i kompetentny zespół, który tego dokonał - mówi Marek Tymiński.

Za produkcję tytułu odpowiada wewnętrzne studio – Hexworks. Budżet wydawniczy gry –uwzględniający m.in. produkcję i marketing – szacowany jest na 200 mln zł. Obecnie sumaryczny poziom Wishlist Lords of the Fallen na wszystkie platformy przekroczył 1 mln.

Najnowsza gra będzie rebootem tytułu wydanego przez CI Games prawie dekadę wcześniej. Akcja rozegra się tysiąc lat po wydarzeniach z pierwszej odsłony i przedstawi nową historię w pięciokrotnie większym świecie. Użytkownicy będą mogli rozpocząć kampanię dla pojedynczego gracza lub wybrać tryb kooperacji.

Ostatnia premiera spółki miała miejsce w czerwcu 2021 ("Sniper Ghost Warrior Contracts 2") oraz w III kwartale 2021 (premiera dwóch gier z portfela United Label).

Koszty produkcji w I kwartale 2023 wobec I kwartału 2022 r. zmalały głównie w wyniku niższego kosztu amortyzacji oraz niższych opłat za silnik do gry (wartości skorelowane z poziomem sprzedaży).

Dołącz do dyskusji: Producent gry "Lords of The Fallen" miał w I kw. 537 tys. zł straty netto; EBITDA wyniosła 1,2 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl