SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Premiera filmu "Żegnaj, mój synu" przeniesiona z kina na VOD.PL

Aurora Films przenosi premierę kwietniowego filmu "Żegnaj, mój synu" do internetu. Film zamiast trafić do kin 24 kwietnia, będzie można oglądać od czwartku 2 kwietnia na platformie VOD.pl (Ringier Axel Springer Polska).

"Żegnaj, mój synu" to obsypany nagrodami dramat jednego z czołowych chińskich reżyserów - Wanga Xiaoshueia. Ozdobą filmu są znakomite role, Yong Mei oraz Wang Jingchun, za które odebrali na MFF w Berlinie Srebrne Niedźwiedzie.

Zdobywca wielu nagród dramat, to obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. Pod płaszczykiem epickiego kina Wang Xiaoshuei, czołowy twórca szóstej generacji chińskich reżyserów, opowiada o bolesnej stracie, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania.

Główni bohaterowie Yaojun i Liyun byli niegdyś szczęśliwym małżeństwem. Jednak ich los naznaczony został z chwilą, gdy w tragicznym wypadku śmierć poniósł ukochany syn pary. To wydarzenie odcisnęło się piętnem na całym ich dalszym życiu, którego celem od tej pory stało się znalezienie ukojenia. Dramatyczne skutki "polityki jednego dziecka" oraz skomplikowane relacje rodzinne opowiedziane są subtelnie i z głęboką wrażliwością.

Posługując się historią jednostek, chiński reżyser krytycznym okiem spogląda na transformację, jaką na przestrzeni trzech dekad przeszło Państwo Środka. Od rewolucji kulturalnej do agresywnego kapitalizmu dnia dzisiejszego.

Branża VOD powinna być zadowolona

Epidemia koronawirusa, która dotarła także do Polski zmusza do pozostawania w domach. To stanowi biznesową szansę dla telewizji i platform VOD zwiększenia oglądalności i liczby nowych użytkowników platform VOD.

W ciągu tygodnia od 16 do 22 marca serwis Netflix.com odwiedziło 2,82 mln internautów (wzrost o 20,5 proc. względem średniej tygodniowej z lutego) - wynika z danych Gemiusa, opracowanych przez agencję marketingową One House. Na dalszych miejscach znaleźli się: Player.pl (1,84 mln - wzrost o 87 proc.), vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) z 1,83 mln (wzrost o 19,6 proc.), dział Premium. Cda.pl (1,34 mln, wzrost o 30 proc.), vod.tvp.pl - 1,33 mln (wzrost o 10 proc.), VoD portalu WP.pl - 1,09 mln (wzrost o 13 proc.), Hbogo.pl - 0,79 mln (wzrost o 21 proc.) i ipla.tv (0,63 mln, wzrost o 50 proc.)

Od 9 do 15 marca 10 czołowych serwisów VoD odwiedziło łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności 11,16 mln polskich użytkowników. W porównaniu ze średnią tygodniową od 3 lutego do 1 marca wynoszącą 9,5 mln odwiedzających zanotowały wzrost o 17,5 proc.

Przeglądarkową wersję Netflixa od 9 do 15 marca odwiedziło 2,66 mln internautów, wykonując 21,24 mln odsłon. Na vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 1,75 mln użytkowników wygenerowało 4,14 mln odsłon, a w sekcji VoD portalu WP.pl 1,37 mln odwiedzających wykonało 2,89 mln odsłon. Player.pl (Grupa TVN Discovery) zanotował 1,31 mln użytkowników i 14,48 mln odsłon. Dział VoD na TVP.pl miał 1,24 mln użytkowników i 9,47 mln odsłon, a CDA Premium - 1,14 mln odwiedzających i 6,65 mln odsłon. Na HBOGO.pl 628,6 tys. internautów wykonało 4,2 mln odsłon, Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) zanotowała 599 tys. użytkowników i 5,63 mln odsłon.

Piotra Ślubowski, dyrektor zarządzający VOD.pl w RASP dodaje, że wydawnictwo obserwuje” znaczący wzrost zainteresowania naszą ofertą i są to wzrosty kilkusetprocentowe”. Na nasze pytanie, jakie treści cieszą się największą popularnością odpowiedział, że „bez wątpienia treści, które oferujemy w modelu TVOD”. - Mamy bogatą bibliotekę, o zróżnicowanej tematyce. Oczywistym jest, że premiery takie, jak „Boże ciało”, czy „Parasite” cieszą się dużym zainteresowaniem. Ale widzimy, że klasyka też dobrze się ogląda i starsze produkcje mają swoich zwolenników – komentuje.

RASP na razie nie myśli o obniżeniu jakości streamingu ze względu na potrzebę zachowania szybkiej transmisji danych, ale zapowiada, że „będzie reagować na bieżąco”.

HBO, reagując na oczekiwanie ze strony instytucji Unii Europejskiej, już ograniczyła pasmo transmisji w serwisie. - Jesteśmy przygotowani, aby obniżyć jeszcze bardziej, jeśli zajdzie taka potrzeba – deklaruje Agnieszka Niburska, dyrektor ds. PR w HBO Polska i HBO Europe. - Rzeczywiście w ostatnich dniach obserwujemy zwiększoną aktywność widzów HBO GO – dodaje.

Serwis należący do TVN Discovery Polska - Player.pl także może mieć powody do zadowolenia. W ostatnich dniach najpopularniejszym kanałem live na platformie jest TVN24, co wynika z większego zapotrzebowania Polaków na informacje.
- W ciągu ostatniego tygodnia odnotowaliśmy wyraźny wzrost ruchu na platformie zarówno wśród użytkowników AVOD i SVOD, jak również TVOD. Dodatkowo, wszyscy, którzy do nas przychodzą, korzystają z Player.pl bardziej intensywnie - przekazał nam Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.

Na platformie większą popularnością cieszą się też płatne treści.  - Obserwujemy także znaczący przyrost liczby transakcji płatnych. Nowi klienci najchętniej kupują pakiet „Start" w promocyjnej cenie 5 PLN za pierwszy miesiąc oraz „Start Extra", zawierający dostęp do kanałów telewizyjnych na żywo, w tym do dwóch najbardziej opiniotwórczych stacji newsowych w kraju - TVN24 i TVN24 BiS. Jest także ogromne zainteresowanie filmami na życzenie, które przerosło nasze oczekiwania. Szczególną ofertą jest „Hejter", który trafił do Playera dwa tygodnie po premierze kinowej. Player to też miejsce gdzie można obejrzeć „Boże Ciało", czy „1800 gram" - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski.

Premiery przeniesione do VOD

W związku z epidemią koronawirusa i zamknięciem kin coraz więcej producentów i dystrybutorów filmowych decyduje się na zmiany w dystrybucji ich najnowszych, premierowych tytułów.

Niedawno należąca do koncernu Comcast wytwórnia Universal Pictures zapowiedziała, że udostępni w internecie swoje najnowsze filmy będące obecnie w dystrybucji kinowej. Produkcje będzie można obejrzeć na platformach VOD w cenie 19,99 dolara za jeden tytuł. W ofercie są m.in. „Niewidzialny człowiek”, „Polowanie” i „Emma”,  trafi tam także zapowiadany film animowany „Trolls: World Tour”.

Podobnie jest także na polskim rynku. Od środy 18 marca br. film Jana Komasy „Sala samobójców. Hejter” jest dostępny w płatnej ofercie serwisu Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Canal+. Film miał premierę kinową 6 marca.

Z kolei horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt”, którego premierę kinową przełożono w związku z epidemią koronawirusa, ostatecznie nie trafi do kin. Dystrybutor Next Film i producent Akson Studio zdecydowali, że film będzie dostępny na platformie Netflix.

Serwis Vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) od piątku emituje filmy "Mayday", "Pan T.", "Deerskin", "Misiek i Chiński". Wcześniej niż planowano, bo już 3 kwietnia, do oferty wejdą "Oficer i szpieg" i "Poznajmy się jeszcze raz".

„Pan T.” z Pawłem Wilczakiem w roli głównej 27 marca trafił także do usługi Premiery VOD+ platformy Canal+. HBO GO przyspieszyło z kolei premiery filmów dla dzieci. W usłudze w środę pojawiły się: "Auta", "Auta 2", "Herkules" oraz "LEGO. Przygoda 2".

Ponad miesiąc przed planowaną premierą VOD, na platformy streamingowe trafił "Kod Dedala". Film będą mogli obejrzeć widzowie Vod.pl, cineman.pl, ipla.tv, chili, Orange, UPC, Play, Vectra, NC+, Netia, JMDI, Multimedia, Inea i TOYA.

W lutym br. najpopularniejszym serwisem w Polsce był Netflix, który odwiedziło 4,39 mln polskich internautów, co dało 15,73 proc. zasięgu. W ciągu roku zasięg witryny wzrósł o 3,62 pkt proc., czyli 29,9 proc. Z vod.pl skorzystało 3,34 mln internautów zapewniających 12 proc. zasięgu, o 0,86 pkt proc. (6,7 proc.) więcej niż rok wcześniej. W serwisie zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, jesienią 2017 roku pojawiły się tam treści z platform Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Ipli (Cyfrowy Polsat).

 

Dołącz do dyskusji: Premiera filmu "Żegnaj, mój synu" przeniesiona z kina na VOD.PL

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl