Popularność Facebooka hamuje w USA - zyskały Instagram, Twitter i LinkedIn
W 2014 r. liczba użytkowników Facebooka w USA rosła wolniej niż przed rokiem, ale są oni coraz bardziej zaangażowani w treści umieszczane w serwisie. Na popularności zyskały natomiast Instagram, Pinterest, Twitter i LinkedIn.
Dane dotyczące sytuacji na rynku serwisów społecznościowych podała firma Pew Research Center, dotyczą one użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
Sondaż wskazuje, że w 2014 r. użytkowników Facebooka było tyle samo, co w roku 2013 - 71 proc. badanych. Największy wzrost spośród konkurentów tej platformy zanotował Instagram - o 9 punktów proc. z poziomu 17 do 26 proc. Na drugim miejscu pod tym względem znalazł się Pinterest ze wzrostem 7 proc. rok do roku, na trzecim LinkedIn (6 proc.), a na czwartym Twitter (5 proc.).
Wśród statystyk dotyczących Facebooka udostępnionych przez Pew Research Center w oczy rzuca się fakt, że po raz pierwszy w historii tej platformy liczba jej użytkowników w przedziale wiekowym 65+ przekroczyła połowę (56 proc.). Oprócz tego dane wskazują na rosnące zaangażowanie użytkowników Facebooka na tej platformie. Obecnie 70 proc. z nich deklaruje, że odwiedza serwis codziennie, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił 63 proc. Konkurenci Faceboka nie mogą pochwalić się tak dobrymi wynikami. 49 proc. użytkowników Instagrama wchodzi na tę platformę codziennie, a w wypadku Pinteresta ten odsetek wynosi 17 proc. Pod względem zaangażowania użytkowników spadek zanotował Twitter - w roku 2014 36 proc. zaglądało do niego codziennie, podczas gdy w 2013 r. było to 46 proc.
Wśród Amerykanów rośnie liczba internautów, którzy korzystają z więcej niż jednego serwisu społecznościowego - wynika z informacji Pew Research Center. Okazuje się, że w 2014 r. 52 proc. internautów posiadało konto przynajmniej na dwóch platformach, w roku 2013 odsetek ten wynosił 42 proc. Z kolei maleje (z 36 do 28 proc.) liczba użytkowników korzystających wyłącznie z jednego serwisu społecznościowego. Wśród tych ostatnich zdecydowanie dominuje Facebook angażując 79 proc. internautów posiadających tylko jedno konto społecznościowe.
Badanie przeprowadzono metodą telefoniczną we wrześniu 2014 r. na próbie 2 tys. dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych.
Dołącz do dyskusji: Popularność Facebooka hamuje w USA - zyskały Instagram, Twitter i LinkedIn
Wzrost z 17 do 26 procent to nie jest wzrost o 9 procent. Poprawcie ten błąd :)