Polska spółka Facebooka: wpływy 32 proc. w górę, 21 mln zł zysku
W ub.r. spółka Facebook Poland osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 101,44 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 13,62 do 21,33 mln zł. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się o 23 osoby - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Wpływy zagraniczne Facebook Poland, w całości pochodzące od Facebook Ireland Limited, zwiększyły się rok do roku z 27,78 do 34,89 mln zł. Natomiast przychody krajowe, pochodzące od innych podmiotów, poszły w górę z 49,15 do 66,56 mln zł.
Spółka zajmuje się przede wszystkim realizacją usług marketingowych i wspierających sprzedaż koncernu Facebook. Jej przychody oczywiście nie wskazują wyników sprzedaży reklamowej Facebooka w naszym kraju, zdecydowana większość reklam na należących do niego platformach jest wykupywana za pośrednictwem jego irlandzkiego oddziału.
Według badania Mediapanel w kwietniu br. przeglądarkowa wersja Facebooka zanotowała 22,31 mln polskich użytkowników i 76,43 proc. zasięgu, a przeglądarkowy Instagram - 9,62 mln użytkowników i 32,97 proc. zasięgu.
Koszty 18 proc. w górę
Wydatki operacyjne Facebook Poland w ub.r. wyniosły 70,52 mln zł, co wobec 59,61 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 18,4 proc.
Nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 23,57 do 37,9 mln zł, a na usługi obce zmalały z 25,14 do 23,4 mln zł. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 72 pracowników etatowych, o 23 więcej niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty amortyzacji zwiększyły się z 1,53 do 1,79 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe zmniejszyły się z 3,8 mln zł do 737,3 tys. zł.
Wydatki finansowe poszły w górę z 1,2 do 4,51 mln zł, a wpływy finansowe - z 4,7 do 89,7 tys. zł.
7,7 mln zł zysku więcej
Przy znacznie większym wzroście przychodów niż kosztów w górę poszły wyniki zyskowności Facebook Poland. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 17,33 do 30,92 mln zł, zysk operacyjny - z 18,01 do 30,92 mln zł, a zysk netto - z 13,62 do 21,33 mln zł.
W ub.r. firma zapłaciła 5,17 mln zł podatku dochodowego, wobec 3,2 mln zł w 2019 roku.
100 proc. udziałów spółki ma Facebook Global Holding. W zeszłym tygodniu na walnym zgromadzeniu zdecydował, że jej zeszłoroczny zysk netto w całości zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy.
W 2020 roku przychody Facebooka zwiększyły się o 22 proc. do 85,96 mld dolarów, wpływy reklamowe - o 21 proc. do 84,17 mld dolarów, a pozostałe przychody - o 72 proc. do 1,8 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Polska spółka Facebooka: wpływy 32 proc. w górę, 21 mln zł zysku