Polscy internauci coraz częściej unikają reklam w prasie
Coraz więcej polskich internautów unika czytania i oglądania reklam w gazetach i magazynach - wynika z badania Startrack przeprowadzonego na zlecenie domu mediowego Starcom przez SMG/KRC. Jednocześnie coraz mniej użytkowników sieci jest skoncentrowanych na czytaniu prasy.
30 proc. polskich internautów, czyli o 4 proc. więcej niż w 2007 roku, deklaruje, że unika zwykle czytania i oglądania reklam w dziennikach – pokazuje badanie przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC. Z kolei w przypadku magazynów odsetek robiących tak użytkowników sieci wzrósł z 19 proc. do 29 proc. Nie zmieniła się za to grupa internautów unikających spotów w radiu – podobnie jak dwa lata temu, wynosi obecnie 20 proc. ogółu. Mniej użytkowników sieci unika za to reklam w telewizji – w 2007 roku deklarowało to 57 proc. respondentów, a teraz przyznaje się do tego 50 proc.
Z drugiej strony zdecydowanie zmalał odsetek internautów skoncentrowanych na czytaniu prasy. Zaangażowanie w lekturę dzienników deklaruje obecnie 31 proc. użytkowników sieci (o 16 proc. mniej niż w 2007 roku), a w lekturę magazynów – 29 proc. (o 21 proc. mniej niż w 2007 roku). W przypadku radia ten wskaźnik, tradycyjnie stosunkowo niski, nieznacznie wzrósł – z 6 proc. dwa lata temu do 7 proc. teraz. Nieco mniej internautów niż w 2007 roku jest za to skoncentrowanych na oglądaniu telewizji (24 proc. w porównaniu z 28 proc.).
Badanie stosunku polskich internautów do reklam i właściwych treści w innych mediach zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie domu mediowego Starcom. Ankiety metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo objęły w maju br. 2233 osoby w wieku 15-60 lat, a w kwietniu 2007 roku 1505 osób w wieku 15-60 lat z miast powyżej 20 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci coraz częściej unikają reklam w prasie