Polsat zwiększył przewagę nad TVN pod względem wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami
Liderem pod względem wpływów reklamowych w pierwszym kwartale br. był Polsat, który zwiększył przewagę nad TVN. Z kolei najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W I kwartale 2016 roku najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 754,02 mln zł, odnotował Polsat. Jego przychody były o 10,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 1,63 proc. do 594 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (377,12 mln zł; wzrost o 19,01 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (272,38 mln zł; do góry o 6,11 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 157,60 mln zł i wzrostem o 27,54 proc. - największym w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Z kolei największy spadek w top 10 odnotował AXN - było to 8,21 proc. do 93,85 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
I kwartał 2015 | I kwartał 2016 | |
Polsat | 684 390 345 | 754 022 255 |
TVN | 603 831 955 | 594 000 520 |
TVP1 | 316 873 208 | 377 123 823 |
TVP2 | 256 699 555 | 272 382 668 |
TV4 | 123 567 390 | 157 596 038 |
TVN24 | 109 741 609 | 133 070 287 |
TVN7 | 95 873 024 | 101 869 739 |
TV PULS | 96 937 307 | 94 722 895 |
AXN | 102 245 474 | 93 846 637 |
Stopklatka | 76 241 275 | 92 369 385 |
Najwięcej na reklamę w telewizji w I kwartale br. wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 20,93 proc. do 321,91 mln zł. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (165,30 mln zł; do góry o 17,57 proc.) i Polpharma (145,63 mln zł; do góry o 68,89 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
I kwartał 2015 | I kwartał 2016 | |
AFLOFARM | 407 099 634 | 321 908 826 |
NESTLE | 140 588 457 | 165 296 592 |
US PHARMACIA INC. | 86 230 380 | 145 634 282 |
UNILEVER | 106 512 496 | 134 985 644 |
POLPHARMA | 73 439 772 | 112 182 032 |
PROCTER & GAMBLE | 81 115 352 | 91 945 609 |
FERRERO | 74 389 659 | 90 464 382 |
T-MOBILE POLSKA SA | 44 235 505 | 88 200 574 |
PEPSICO | 63 934 526 | 80 943 422 |
NOVARTIS | 50 835 989 | 77 417 715 |
Dodajmy, że w I kwartale 2016 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 5,18 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,84 proc.
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat zwiększył przewagę nad TVN pod względem wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami
Była w przeszłości platforma N i zadłużyła się, następnie doszło do fuzji N z Cyfrą + (Groupe Canal+ France) i mamy NC+ która traci abonentów na rzecz Polsatu Cyfrowego.
Brawo Polsat Cyfrowy !!! :P