Polsat wiosną stawia na seriale i „Twoja twarz brzmi znajomo”. „Stacja celuje w bardziej masowego widza niż TVN”
Polsat wiosną pokaże dwa nowe seriale: „Osaczony” i „Mecenas Porada”. Widzowie zobaczą także nowe sezony „Twoja twarz brzmi znajomo”, „Ninja Warrior Polska”, „Love Island” czy „Komisarz mama”. Wiosenna ramówka stacji wystartuje 28 lutego. - Patrząc na zapowiedzi Polsat celuje w bardziej masowego widza niż TVN - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w One House.
„Osaczony” w poniedziałkowym prime-time
Pierwsza z nowości Polsatu to serial „Osaczony” - 6-odcinkowa produkcja oparta na licencji australijskiej. Akcja osadzona jest na osiedlu domów jednorodzinnych pod Warszawą. Głównym bohaterem jest Michał, który w trakcie porannego joggingu znajduje w lesie ciało sześcioletniego chłopca - syna sąsiadki.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Śledztwo w sprawie morderstwa prowadzi detektyw Kron w myśl zasady, że ten kto znajduje ciało staje się pierwszym podejrzanym. Jak czytamy w opisie, od tamtej chwili życie Michała zamienia się w koszmar. Media i sąsiedzi wydają na niego wyrok, żona też nie stoi zdecydowanie po jego stronie. Z każdą chwilą Michał jest coraz bardziej osaczony. Aby wyrwać się z matni, będzie próbował udowodnić komuś innemu winę, a potencjalny morderca może kryć się w każdym domu”.
Leszek Lichota w głównej roli, Krona zagra Eryk Lubos
W roli Michała występuje Leszek Lichota. Postać detektywa Krona gra Eryk Lubos. W serialu występują również Ilona Ostrowska i Maria Dębska, a także: Mateusz Janicki, Wojciech Błach, Wojciech Kalarus, Adam Cywka, Maria Dejmek, Paweł Ławrynowicz, Mirosław Kropielnicki i Małgorzata Sadowska.
Prace na planie 6-odcinkowego serialu odbywały się w 2020 roku w okresie letnim.
Autorami polskiej wersji scenariusza są: Arkadiusz Borowik i Maciej Dutkiewicz. Serial reżyseruje Maciej Dutkiewicz. Za produkcję odpowiada TFP.
Telewizyjna premiera „Osaczonego” odbędzie się 28 lutego. Serial będzie można oglądać w poniedziałki o godz. 20.00 i 21.00. Internetowa premiera produkcji odbyła się w poniedziałek, 27 września 2021 roku w serwisie Polsat Box Go. (platforma 1 września zastąpiła Iplę). Serial w serwisie dostępny jest w całości w pakiecie Polsat Box Go Premium (aktualnie dostęp do pakietu promocyjnie kosztuje 30 zł na okres 30 dni).
„Mecenas Porada” w środowe wieczory od 2 marca
Druga nowość Polsatu to serial „Mecenas Porada”, którego główną bohaterką jest Katarzyna Porada (w tej roli Aleksandra Domańska), która właśnie zdała egzamin adwokacki. Jak czytamy w opisie „ośmielona uzyskaniem dyplomu adwokata udaje się do szefowej w kancelarii, w której pracuje, po podwyżkę. Ta zamiast pogratulować Kasi sukcesu, zwalnia ją… Nie mogąc znaleźć zatrudnienia zdesperowana wynajmuje maleńki boks w galerii handlowej. Oferuje klientom niedrogą pomoc prawną - koszt to złotówka za minutę”.
W serialu obok Aleksandry Domańskiej występują: Radosław Pazura, Magdalena Wróbel, Antoni Pawlicki, Mateusz Rusin, Otar Saralidze, Monika Krzywkowska, Piotr Gąsowski i Katarzyna Zawadzka.
Pierwszy sezon serialu „Mecenas Porada” składa się z 12 odcinków. Za jego produkcję odpowiada TFP. Scenariusz powstał przy współpracy Radosława Figury, Anity Nawrockiej i Pawła Trześniowskiego. Reżyserem jest Bartek Prokopowicz. Zdjęcia do produkcji realizowane były na przełomie 2020 i 2021 roku.
Premierowe odcinki „Mecenas Porada” w Polsacie będzie można oglądać od 2 marca w środy o godz. 20.05. Serial od 27 października 2021 roku dostępny jest w serwisie Polsat Box Go.
„Emisja na VOD to jedyny sposób na zbudowanie marki danej platformy i przyciągnięcia widzów”
To co wyróżnia „Osaczonego” i „Mecenas Poradę” to fakt, że od kilku miesięcy obie produkcje dostępne są w Polsat Go Box. Jak zauważa head of media w One House Katarzyna Baczyńska „emisja topowych seriali na platformach VOD, a dopiero w kolejnym sezonie w telewizji linearnej została zapoczątkowana kilka lat temu przez TVN”.
- I ten trend jest nie tylko kontynuowany, co się nasila z dwóch powodów - unikalne produkcje są jedynym sposobem na zbudowanie marki danej platformy i przyciągnięcia widzów, którzy w coraz większym stopniu tradycyjną telewizję marginalizują. W związku z tym, że Player rozpoczął ten proces kilka lat temu ma już w tym sektorze ugruntowaną pozycję i wierne grono odbiorców - komentuje nam.
Drugim powodem premiery seriali na platformach VOD jest to, że „taki zabieg się opłaca nadawcą, zwłaszcza długoterminowo”. - Raz ze względu na w 100 proc. płatny model subskrybcyjny, a dwa - ze względu na reklamy które jakby nie było pod względem dotarcia do widza są droższe. Z punktu widzenia reklamodawcy związanie się z top formatami staje niejako w opozycji do modeli zakupu bazujących na najniższym CPM - z jednej strony dając możliwość związania z unikalnymi treściami, z drugiej - zwiększa szansę na pełne i świadome obejrzenie spotu - opisuje Baczyńska.
- Więc - z jednej strony unikalne treści na platformach VOD są czymś czego dzisiaj już widzowie wręcz wymagają, z drugiej strony - coś, czego oczekują reklamodawcy. Naturalne jest więc, że każda platforma będzie tą ścieżką podążać, innej drogi po prostu nie ma. A dlaczego seriale i to najlepiej kryminalne? Bo one w segmentach korzystających z VOD oglądają się świetnie - tu znowu cała seria „Chyłki” i nowy „Behawiorysta” bazujące na prozie Mroza w Playerze które pokazały, jak dużym zainteresowaniem cieszą się wśród widzów. W przypadku Polsatu i Polsat Go należy też pamiętać o „Love Island” - moja znajoma nazywa ten program swoim „guilty pleasure” i coś w tym jest. Z jednej strony program świetnie odmładza profil Polsatu, z drugiej cieszy się ogromną popularnością w Polsat Go. Video online to częściej młodsze segmenty wiekowe a ten program jest świetnym przykładem, jak połączyć światy tradycyjnej telewizji i VOD - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w One House.
Kontynuacje „Twoja twarz brzmi znajomo”, „Ninja Warrior Polska”, „Love Island” i „Przyjaciółek”
Od 28 lutego Polsat emitować będzie codzienne seriale paradokumentalne w paśmie popołudniowym, które będą nadawane od poniedziałku do piątku. O 13.45 widzowie będą mogli oglądać 23. sezon „Trudnych spraw”, o 14.45 - „Dlaczego ja? 24”, o 16.30 - „Na ratunek 112 12” i o 17.00 - „Gliniarzy 12”.
Bez zmian na 18.00 zaplanowano telenowelę „Pierwsza miłość”. Z kolei o 12.50, 15,50 i 18.50 będzie można oglądać „Wydarzenia”, a o 16.15 - „Interwencję”.
W poniedziałek, 28 lutego w Polsacie zadebiutuje piąty sezon reality-show „Love Island. Wyspa miłości”, który będzie można oglądać od poniedziałku do piątku oraz w niedziele po godz. 22.00. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/love-island-wyspa-milosci-polsat-5-sezon-premiera
Program ponownie poprowadzi Karolina Gilon. Zdjęcia do „Love Island. Wyspa miłości 5” realizowane będą w willi w Hiszpanii.
We wtorki o 20.05 od 1 marca widzowie zobaczą piąty sezon „Ninja Warrior Polska”. Zdjęcia do show były realizowane latem ub.r. na Arena Gliwice. Nową odsłonę „Ninja Warrior Polska” ponownie poprowadzi Karolina Gilon. Zmagania zawodników komentować będą dziennikarz i komentator Polsat Sport Jerzy Mielewski oraz zawodnik MMA Łukasz „Juras” Jurkowski.
Od 2 marca w środy o 21.05 będzie można oglądać trzeci sezon „Komisarz mamy”, dzień później o tej porze stacja pokazywać będzie „Przyjaciółki 19”. Tuż przed „Przyjaciółkami” (o 20.05) widzowie zobaczą „Nasz nowy dom” Katarzyny Dowbor.
Od 4 marca w piątki o 20.05 będzie można oglądać show „Twoja twarz brzmi znajomo 16”. Wśród uczestników wiosennej edycji rozrywkowego programu znajdą się: Viki Gabor, Anna Rusowicz, Patryk Cebulski, belgijski piosenkarz Danzel (m.in. twórca hitu „Pump it up”), Anna Jurksztowicz, Andrzej Kozłowski, Maciej Radel i Karolina Pisarek.
Nowym jurorem szesnastej edycji „Twoja twarz brzmi znajomo” będzie Krzysztof Cugowski (senior). Zastąpi w tej roli Andrzeja Gromalę (znanego jako Gromee). Pozostałymi jurorami w programie będą Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka i Michał Wiśniewski. Bez zmian show poprowadzą Piotr Gąsowski i Maciej Dowbor.
Na sobotni prime-time zaplanowano drugi sezon serialu „Kowalscy kontra Kowalscy”, który będzie można oglądać o 20.05 i 20.35.
Z kolei od 6 marca w niedziele o 20.00 Polsat będzie emitować dwunastą edycję widowiska „Kabaret na żywo” - tym razem program będzie nadawany pod marką „Nowy skŁad”.
Natomiast w pomiedziałkowym prime-time Polsat pokaże filmy w ramach pasma „MegaHit”.
- Czy Polsat odniesie tej wiosny sukces? Patrząc na zapowiedzi Polsat celuje w bardziej masowego widza niż TVN (na przykładzie zapowiadanej serialowej nowości „Mecenas Porada” raczej nie będzie nową Joanną Chyłką) - natomiast czy takie podejście przyniesie zamierzony i masowy efekt, nie wiem. Widzę natomiast, że ramówka konsekwencja TVN i walka o określony profil widza te efekty przynosi. Musimy też pamiętać, że sytuacja dla dawnego BIG4 staje się coraz trudniejsza - w ostatnim czasie nastąpił wzrost liczby gospodarstw domowych odbierających sygnał za pośrednictwem sieci kablowych, co może stanowić początek kolejnego większego tąpnięcia w udziale w widowni największych anten - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w One House.
Polsat nadaje spot wizerunkowy
Telewizja Polsat w poniedziałek, 14 lutego br. rozpoczęła emisję wizerunkowego spotu, który promuje wiosenną ofertę nadawcy. W trwającym 120 sekund materiale pojawiają się m.in.: Krzysztof Ibisz, Karolina Gilon, Aleksandra Domańska, Jerzy Mielewski, Piotr Adamczyk, Marieta Żukowska, Patryk Cebulski, Jakub Zdrójkowski, Katarzyna Dowbor, Paulina Chruściel, Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Dorota Gawryluk, Bogdan Rymanowski, Karolina Szostak, Michał Wiśniewski, Krzysztof Cugowski i Leszek Lichota.
Nadawca w klipie wykorzystał utwór „Sunshine” zespołu OneRepublic.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 8,19 proc.
Dołącz do dyskusji: Polsat wiosną stawia na seriale i „Twoja twarz brzmi znajomo”. „Stacja celuje w bardziej masowego widza niż TVN”