„Polityka” liderem, „Newsweek” i „Tele Tydzień” w dół
W kwietniu bieżącego roku polskie tygodniki cennikowo zarobiły z reklam ponad 15 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Newsweek Polska”, „Tele Tydzień” i „Wprost”, a jako jedyna w czołówce ubiegłoroczny poziom tych przychodów utrzymała „Polityka”.
Cennikowe wpływy reklamowe polskich tygodników (bez autopromocji) wyniosły w kwietniu bieżącego roku 65 mln zł, czyli o 17,6 proc. mniej niż w kwietniu 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To kolejny miesiąc, w którym wielkość tego rynku spada w skali rok do roku – w marcu zmniejszyła się o 7 proc. (więcej), a w lutym o 1,3 proc. (więcej).
Wśród tytułów zarabiających najwięcej z reklam większość zanotowała spadki: cennikowe wpływy reklamowe „Newsweeka Polska” były w kwietniu o 26,1 proc. mniejsze niż rok wcześniej, w przypadku „Tele Tygodnia” ten regres wyniósł 18,8 proc., a w przypadku „Wprost” – 6,9 proc. W czołówce zestawienia jedynie „Polityka” osiągnęła niewielki wzrost tych przychodów (4,4 proc.), dzięki czemu awansowała na pozycję lidera rynku.
wpływy reklamowe tygodników (bez autopromocji) | ||
IV 2010 | IV 2009 | |
Polityka | 8 084 500 zł | 7 746 000 zł |
Newsweek Polska | 6 904 600 zł | 9 344 333 zł |
Wprost | 6 096 850 zł | 7 333 323 zł |
Tele Tydzień | 5 649 927 zł | 6 958 826 zł |
razem | 65 021 566 zł | 78 927 137 zł |
Dołącz do dyskusji: „Polityka” liderem, „Newsweek” i „Tele Tydzień” w dół
Aż dziw, że to jeszcze w ogóle bangla, choć krach jest bliski.