Polacy w internecie: wyszukiwarki i wiadomości częściej niż social media
82,8 proc. polskich internautów korzysta z wyszukiwarek, a 73,7 proc. codziennie czyta w sieci informacje z kraju i świata. Natomiast serwisy społecznościowe odwiedza każdego dnia 44,4 proc. wszystkich użytkowników.
Z badania domu mediowego Mindshare wynika, że w Polsce wskaźnik internautów, którzy często korzystają z wyszukiwarek, jest wyższy niż na całym świecie - u nas wynosi 82,8 proc. a globalnie - 81 proc. Wiadomości politycznych i gospodarczych codziennie szuka w sieci 73,7 proc. jej polskich użytkowników, a kolejne 8,1 proc. robi to minimum raz w tygodniu. Natomiast tylko 31,6 proc. internautów w naszym kraju często szuka online informacji sportowych, podczas gdy w całej Europie ten wskaźnik wynosi średnio 35,9 proc., a w Portugalii - aż 43,6 proc.
Z serwisów społecznościowych codziennie korzysta 44,4 proc. polskich internautów, a z komunikatorów - 55,4 proc. Raz w tygodniu social media odwiedza 21,9 proc. użytkowników, a raz w miesiącu - 10,9 proc., natomiast w przypadku komunikatorów - odpowiednio 18,4 i 9,6 proc. Nigdy z serwisu społecznościowego nie skorzystało 7,5 proc. polskich internautów, a z komunikatora - 5,3 proc.
Na całym świecie każdego dnia serwisy społecznościowe odwiedza 56,3 proc. internautów. Przy czym we Francji aż 35,6 proc. , a w Niemczech 34,6 proc. użytkowników deklaruje, że nigdy nie zalogowało się na żadną taką stronę. W Wielkiej Brytanii ten wskaźnik wynosi 30,6 proc., w Szwajcarii - 29,1 proc., w Belgii - 27,9 proc., a w Holandii - 26,9 proc. Natomiast w Japonii z social media nie korzysta w ogóle co drugi internauta.
Mindshare przeprowadził to badanie w 36 krajach z całego świata. W każdym objęło ono wywiady internetowe wśród ok. tysiąca użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Polacy w internecie: wyszukiwarki i wiadomości częściej niż social media