Pinterest z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Serwis ma 416 mln użytkowników
W drugim kwartale 2020 roku platforma Pinterest zanotowała przychody na poziomie 272 mln dolarów, zaś strata netto spółki wyniosła 101 mln dolarów. Obecnie miesięcznie z serwisu korzysta na całym świecie 416 mln internautów.
Serwis Pinterest funkcjonuje na rynku od 2010 r., jest platformą społecznościową pozwalającą na zamieszczanie i kolekcjonowanie przez użytkowników zdjęć. Pinterest jest też chętnie wykorzystywany przez marki do promowania ich produktów wśród internautów.
Pod koniec marca 2019 r. Pinterest złożył w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd dokumenty związane z wejściem na giełdę (IPO), po czym spółka na początku kwietnia zadebiutowała na Wall Street.
Czytaj dalej: Facebook, Wykop i Chomikuj ze spadkami, w mobile’u TikTok wyprzedził Snapchata (TOP10 serwisów i aplikacji społecznościowych)
Rosnące przychody i malejąca strata
W drugim kwartale 2020 r. Pinterest zanotował przychody w wysokości 272 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 4 proc. Znacząca większość wpływów platformy (232 mln dol.) pochodziła z rynku amerykańskiego.
W raportowanym okresie Pinterest wykazał stratę netto na poziomie 101 mln dol. To dobry wynik biorąc pod uwagę że w analogicznym okresie roku ubiegłego wskaźnik był o wiele gorszy.
W drugim kwartale br. znacząco (o 39 proc.) zwiększyła się liczba miesięcznych użytkowników Pinteresta. Obecnie wynosi ona 416 mln, przy czym znaczna większość z nich to internauci pochodzący z rynków poza Stanami Zjednoczonymi.
Zaprezentowane przez Pinterest wyniki finansowe spotkały się z uznaniem inwestorów. Świadczy o tym fakt, że w piątek po zamknięciu notowań na Wall Street akcje spółki były warte 34,29 dol., co oznacza wzrost o 36,13 proc. Przy takim wyniku kapitalizacja Pinteresta osiągnęła poziom 20,11 mld dol.
Czytaj dalej: Facebook: w II kwartale wpływy 11 proc. w górę, 2,7 mld użytkowników
Dołącz do dyskusji: Pinterest z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Serwis ma 416 mln użytkowników