Piłka ręczna zyskuje na popularności, Szmal najbardziej rozpoznawalny
Piłka ręczna jest obecnie czwartą najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce i razem z siatkówką systematycznie zyskuje na wartości. Najbardziej rozpoznawalnym piłkarzem ręcznym w Polsce jest Sławomir Szmal, a najbardziej rozpoznawalny sponsor to PGNiG - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Piłka ręczna ma coraz mocniejszą pozycję wśród najbardziej popularnych dyscyplin sportowych w Polsce, ale nadal jest znacznie mniej popularna niż trzy pierwsze - skoki narciarskie, piłka nożna i siatkówka.
Jak pokazuje poniższy wykres, rozgrywki piłki ręcznej mają też wysoką oglądalność.
Zauważalność sponsora w przypadku piłki ręcznej kształtuje się na poziomie 17%. Zdecydowanie najbardziej zauważalnym sponsorem jest PGNiG, które wskazywane jest przez 22% osób, które zauważają sponsora.
Z kolei najbardziej znanymi klubami piłki ręcznej są Orlen Wisła Płock, Vive Targi Kielce oraz Azoty Puławy.
Badanie Sponsoring Monitor na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat. W 2014 r. zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1519 wywiadów CATI oraz N=3753 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości, zamieszkania oraz wykształcenia.
Dołącz do dyskusji: Piłka ręczna zyskuje na popularności, Szmal najbardziej rozpoznawalny