PBC kontra Axel Springer Polska
Rada nadzorcza Polskich Badań Czytelnictwa zdecydowała wczoraj owezwaniu firmy Axel Springer Polska do wycofania specjalnejnakładki na program Soft Report Explorer, grupującej dziennikiwydawnictwa w pakiet. Spółka nie zamierza jednak tego uczynić.
Nakładka na wykorzystywany do analiz danych o poziomieczytelnictwa program Soft Report Explorer została udostępnionaprzez Axel Springer Polska w miniony piątek 9 stycznia br. Pozwalaona media plannerom na szybkie zestawianie tytułów wydawnictwazgrupowanych w pakiecie "Press Power" (w jego skład wchodzą "Fakt","Dziennik", "Przegląd Sportowy" i "Sport"), zamiast ichpojedynczego analizowania. Aplikacja została przygotowana nazlecenie spółki przez instytut A MillwardBrown SMG/KRC.
Zdaniem rady nadzorczej Polskich Badań Czytelnictwa wdrożenie"modyfikacji do przeglądarki Soft Report Explorer wprowadzającejzmienną 'Press Power'" było sprzeczne z umową wiążącą PBC i AxelSpringer Polska. Organ wezwał wydawnictwo do niezwłocznegowycofania tej nakładki i poinformowania o tym rynku na łamachinternetowych serwisów branżowych. Za taką decyzją rady głosowało12 z 13 jej członków.
Axel Springer Polska nie widzi jednak żadnej sprzeczności swoichdziałań z umową z Polskimi Badaniami Czytelnictwa. - Nasza nakładkato jedynie rodzaj kalkulatora - narzędzie analizujące dane PBC.Aplikacja w żaden sposób nie zmienia danych źródłowych, a my niepublikujemy wyników PBC, czyli nie naruszamy obszaru kompetencjiPBC - mówi nam Anna Gancarz, PR manager w wydawnictwie.
- Nakładka została bardzo dobrze przyjęta przez agencje i domymediowe, co utwierdza nas w przekonaniu, że produkt jest na rynkupotrzebny. Podobne aplikacje, grupujące tytuły w pakiety, mogąstosować nasi konkurenci. Nasza nakładka w żaden sposób nie blokujeim takiej możliwości - tłumaczy nam Gancarz.
Jak się dowiedzieliśmy, z analizy danych o czytelnictwiewykonanej przy użyciu nakładki wynika, że tytuły Axel SpringerPolska zgrupowane w pakiecie "Press Power" znajdują się na drugimmiejscu w rankingu PBC po tygodniku "Tele Tydzień".
Dołącz do dyskusji: PBC kontra Axel Springer Polska