Pandemia przyspieszy upadek tradycyjnej telewizji? Amazon: Niektóre zwyczaje konsumentów zmienią się na trwałe
Kryzys związany z Covid-19 zmusił większość ludzi do pracy zdalnej. Zamknięci w domach szukaliśmy nowych sposobów na rozrywkę, częściej niż wcześniej korzystając np. z platform streamingowych. - Obserwujemy być może trwałe zmiany, ponieważ nasi klienci doświadczają zupełnie nowych rzeczy związanych z pandemią koronawirusa. Prawdopodobnie przyspieszyliśmy o rok upadek tradycyjnej telewizji - mówi Marc Whitten, wiceprezes Amazona.
Marc Whitten, wiceprezes Amazona ds. urządzeń i usług rozrywkowych, udzielił wywiadu portalowi Protocol. W rozmowie powiedział, że niektóre nawyki konsumenckie, szczególnie dotyczące rozrywki, mogą zmienić się na zawsze pod wpływem pandemii, która nas zamknęła w domach.
- Widzimy wiele zastosowań naszych urządzeń, niezależnie od tego, czy są to inteligentne głośniki Echo i wirtualny asystent Alexa, Fire TV, tablety czy czytniki. Widzimy więcej użytkowników pracujących na tych urządzeniach, częściej wracających do nich i używają ich przez więcej godzin. Nasi klienci szukają rzeczy, które pomogą im się zrelaksować, bawić i takich, które pomogą im zarządzać tym, co dzieje się w ich życiu - mówi Marc Whitten, wiceprezesa Amazona ds. urządzeń i usług rozrywkowych.
Dodał, że znacząco wzrosło użycie odtwarzacza multimedialnego Fire TV, ponieważ w czasie pandemii ludzie częściej korzystali z platform streamingowych Prime Video, Netfliksa i Hulu, gdzie szukali dobrych filmów i seriali.
Szalone wzrosty aplikacji edukacyjnych i do ćwiczeń
- Zaskoczył nas jednak wzrost o 400 proc. użycia aplikacji edukacyjnych w Fire TV. Z kolei aplikacje do ćwiczeń i do medytacji wzrosły o 200-300 proc. Widzimy więc, jak ludzie znajdują sposoby, by te urządzenia były dla nich bardziej przydatne, gdy stracą wiele innych opcji - podkreśla Whitten.
Zdaniem wiceprezesa Amazona, "obserwujemy różne, być może trwałe zmiany w nawykach konsumentów, kiedy doświadczają oni pandemii koronawirusa". Jego zdaniem 'przyspieszy to upadek telewizji tradycyjnej o rok"
- Ponieważ wszyscy pracujemy więcej z domu, zwiększy się elastyczność i produktywność pracowników, którzy nauczyli się pracować w inny sposób, np. robiąc notatki na tablecie, czy komunikując się dzięki takim urządzeniom jak Echo. Spodziewam się, że to nie zmieni się nawet wtedy, kiedy wszystko wróci do normy - powiedział Marc Whitten.
Rosną przychody reklamowe Amazona
Według danych ujawnionych przez Amazon w I kwartale 2020 r. przychody koncernu wyniosły 75,45 mld dol., wobec oczekiwań 73,61 mld. Rozczarowujący okazał się jednak zysk na jedną akcję na poziomie 5,01 dol. wobec oczekiwanych 6,25 dol.
W I kwartale przychody reklamowe Amazona zamknęły się kwotą 3,91 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 44 proc. To wyższa dynamika wzrostu niż osiągnięta w tym samym okresie przez Google (12 proc.) oraz Facebooka (17 proc.).
Z drugiej strony jednak kwota z reklam pozyskana przez Amazona wciąż pozostaje w tyle za wynikiem zanotowanym przez Google w wysokości 28 mld dol. oraz Facebooka (17,4 mld dol.).
Amazon w komunikacie finansowym prognozuje że przychody w II kwartale br. wyniosą między 75 a 81 mld dol., co oznaczałoby wzrost rok do roku między 18 a 28 proc. Koncern przewiduje też, że w II kwartale kwota 4 mld dol. może być przeznaczona na pokrycie kosztów spowodowanych koronawirusem.
Dołącz do dyskusji: Pandemia przyspieszy upadek tradycyjnej telewizji? Amazon: Niektóre zwyczaje konsumentów zmienią się na trwałe