Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Google i Facebook po dwa-trzy razy więcej odsłon niż Onet i WP (dane PBI/Gemius)
W maju br. strony Grupy Onet-RASP zanotowały o 262,3 tys. realnych użytkowników więcej niż serwisy Grupy Wirtualna Polska, a liderem - bez zmian - była Grupa Google przed Facebookiem - pokazuje nowe badanie polskiego internetu PBI/Gemius. Po raz pierwszy podano statystyki odsłon globalnych serwisów i wydawców: strony Grupy Google zanotowały prawie 9 mld odsłon, a Facebook - 5,3 mld.
Z pierwszych wyników badania PBI/Gemius wynika, że w maju br. strony i aplikacje desktopowe Grupy Google odwiedziło 24,61 mln polskich realnych użytkowników (czyli 97,54 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), wykonując 8,99 mld odsłon. Google jest liderem w każdym z tych wskaźników - zajmujący drugie miejsce Facebook miał o 2,7 mln użytkowników i 3,72 mld odsłon mniej.
Pułap 20 mln użytkowników przekroczyli jeszcze dwaj najwięksi polscy wydawcy: Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska, którzy od ponad dwóch lat rywalizują ze sobą o pozycję lidera wśród rodzimych grup serwisów. W zeszłym miesiącu Grupa Onet-RASP zanotowała o 262,3 tys. użytkowników więcej i o 271,7 mln odsłon mniej od głównego konkurenta.
Grupa Allegro przy ponad 2 mln użytkowników mniej od Grupy WP miała tylko minimalnie mniej odsłon. Natomiast Grupa Interia.pl zanotowała o 440,3 tys. użytkowników i aż 459,1 mln odsłon więcej od Grupy Gazeta.pl.
Są to pierwsze wynik badania PBI/Gemius, po tym jak PBI w zeszłym tygodniu zerwało umowę z GfK Polonia i wróciło do współpracy z Gemiusem. Nowe badanie składa się z pomiaru site-centric ponad 3 tys. stron internetowych oraz badaniu user-centric z udziałem ponad 125 tys. użytkowników, których profil jest reprezentatywny dla struktury polskich internautów w wieku 7 lat i więcej (według badania NetTrack Millward Brown). Obejmuje stacjonarne i mobilne wersje stron internetowych oraz aplikacje desktopowe, nie dotyczy natomiast na razie aplikacji mobilnych.
Według badania w maju br. liczba internautów w Polsce wyniosła 25,2 mln, z czego na komputerach było to 23,6 mln, a na smartfonach i tabletach - 18,5 mln.
TOP20 wydawców z największą liczbą użytkowników ogółem | ||||
(badanie Gemius/PBI) | ||||
lp. | węzeł | maj 2016 | ||
użytkownicy (real users) | odsłony | zasięg | ||
1 | Grupa Google | 24 607 397 | 8 987 404 585 | 97,54% |
2 | facebook.com | 21 902 648 | 5 269 111 229 | 86,81% |
3 | Grupa Onet - RASP | 20 410 652 | 2 765 260 169 | 80,90% |
4 | Grupa Wirtualna Polska | 20 148 377 | 3 036 961 388 | 79,86% |
5 | Grupa Allegro | 18 089 240 | 3 034 237 999 | 71,70% |
6 | Grupa Interia.pl | 16 782 217 | 1 081 795 283 | 66,52% |
7 | Grupa Gazeta.pl | 16 341 912 | 622 646 842 | 64,77% |
8 | Grupa Polska Press | 15 138 464 | 374 026 209 | 60,00% |
9 | wikipedia.org | 14 687 449 | 272 477 719 | 58,22% |
10 | Grupa ZPR Media | 13 097 832 | 119 342 421 | 51,92% |
11 | Grupa TVN | 9 417 977 | 193 302 723 | 37,33% |
12 | Grupa Edipresse.pl | 8 954 685 | 66 510 655 | 35,49% |
13 | Grupa Ceneo.pl | 8 925 675 | 68 071 889 | 35,38% |
14 | Grupa Microsoft - MSN | 8 610 121 | 405 910 334 | 34,13% |
15 | Grupa Cyfrowy Polsat | 7 757 454 | 86 636 455 | 30,75% |
16 | lotto.pl | 7 585 597 | 111 577 957 | 30,07% |
17 | cda.pl | 7 050 714 | 112 485 344 | 27,95% |
18 | orange.pl | 6 986 440 | 149 538 579 | 27,69% |
19 | filmweb.pl | 6 690 976 | 151 317 128 | 26,52% |
20 | Grupa PKO Bank Polski | 6 446 986 | 377 946 612 | 25,55% |
Serwis Google.pl zanotował w zeszłym miesiącu 24,2 mln polskich użytkowników i 6,96 mld odsłon, a Google.com - 18,54 mln użytkowników i 810,6 mln odsłon. Facebook przy 21,9 mln użytkowników miał 5,27 mld odsłon, a YouTube - przy 19,17 mln użytkowników 1,08 mld odsłon.
Wśród polskich serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który z 17,04 mln użytkowników wyprzedził o 2-3 mln Allegro.pl (14,53 mln) i WP.pl (13,99 mln). Onet jako jedyny w tej grupie przekroczył poziom 2 mld odsłon, wynik minimalnie poniżej tego poziomu zanotowała WP.pl, a Allegro.pl i Olx.pl miału po prawie 1,4 mld odsłon.
TOP20 stron www z największą liczbą użytkowników ogółem | ||||
(badanie Gemius/PBI) | ||||
lp. | domena | maj 2016 | ||
użytkownicy (real users) | odsłony | zasięg | ||
1 | google.pl | 24 204 404 | 6 964 838 803 | 95,94% |
2 | facebook.com | 21 902 648 | 5 269 111 229 | 86,81% |
3 | youtube.com | 19 168 409 | 1 076 470 927 | 75,98% |
4 | google.com | 18 544 420 | 810 639 680 | 73,50% |
5 | onet.pl | 17 039 607 | 2 042 497 037 | 67,54% |
6 | wikipedia.org | 14 687 449 | 272 477 719 | 58,22% |
7 | allegro.pl | 14 535 432 | 1 389 595 315 | 57,61% |
8 | wp.pl | 13 995 089 | 1 994 089 991 | 55,47% |
9 | olx.pl | 12 038 731 | 1 365 017 433 | 47,72% |
10 | interia.pl | 11 186 956 | 766 090 622 | 44,34% |
11 | gazeta.pl | 10 256 028 | 284 917 027 | 40,65% |
12 | blogspot.com | 9 976 076 | 111 663 203 | 39,54% |
13 | ceneo.pl | 8 621 639 | 65 096 002 | 34,17% |
14 | lotto.pl | 7 585 597 | 111 577 957 | 30,07% |
15 | cda.pl | 7 050 714 | 112 485 344 | 27,95% |
16 | orange.pl | 6 986 440 | 149 538 579 | 27,69% |
17 | fakt.pl | 6 828 533 | 161 838 310 | 27,07% |
18 | filmweb.pl | 6 690 976 | 151 317 128 | 26,52% |
19 | poradnikzdrowie.pl | 6 432 973 | 24 272 672 | 25,50% |
20 | tvn24.pl | 6 414 809 | 119 062 617 | 25,43% |
Wyłącznie na komputerach strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska wyprzedziły Grupę Onet-RASP - miały o 336,9 tys. użytkowników i 270 mln odsłon więcej. Z kolei Grupa Interia.pl mając o 1,14 mln użytkowników więcej niż Grupa Gazeta.pl zanotowała prawie dwa razy odsłon więcej.
Liderem tak samo jak w statystykach łącznych jest Grupa Google (z 22,93 mln użytkowników i 6,35 mld odsłon) wyprzedzająca Facebooka (19,1 mln użytkowników i 2,49 mld odsłon).
TOP20 wydawców z największą liczbą użytkowników na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) | ||||
lp. | węzeł | maj 2016 | ||
użytkownicy (real users) | odsłony | zasięg | ||
1 | Grupa Google | 22 929 374 | 6 353 452 178 | 90,88% |
2 | facebook.com | 19 098 940 | 2 492 341 893 | 75,70% |
3 | Grupa Wirtualna Polska | 17 625 531 | 2 240 784 390 | 69,86% |
4 | Grupa Onet - RASP | 17 288 618 | 1 970 853 687 | 68,53% |
5 | Grupa Allegro | 15 877 250 | 2 417 432 542 | 62,93% |
6 | Grupa Interia.pl | 13 785 311 | 783 170 480 | 54,64% |
7 | Grupa Gazeta.pl | 12 639 724 | 396 553 442 | 50,10% |
8 | Grupa Polska Press | 10 966 794 | 234 404 895 | 43,47% |
9 | wikipedia.org | 10 344 689 | 172 842 147 | 41,00% |
10 | Grupa ZPR Media | 9 168 250 | 71 921 197 | 36,34% |
11 | Grupa Microsoft - MSN | 7 889 610 | 390 643 295 | 31,27% |
12 | Grupa Ceneo.pl | 6 775 706 | 47 915 023 | 26,86% |
13 | Grupa TVN | 6 761 049 | 127 593 567 | 26,80% |
14 | cda.pl | 5 966 669 | 82 541 678 | 23,65% |
15 | Grupa Cyfrowy Polsat | 5 869 667 | 65 201 535 | 23,27% |
16 | Grupa Edipresse.pl | 5 623 699 | 31 697 863 | 22,29% |
17 | bet-at-home.com | 4 917 930 | 25 687 584 | 19,49% |
18 | Grupa PKO Bank Polski | 4 911 555 | 329 409 593 | 19,47% |
19 | filmweb.pl | 4 891 098 | 116 562 184 | 19,39% |
20 | lotto.pl | 4 478 104 | 59 625 780 | 17,75% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Google i Facebook po dwa-trzy razy więcej odsłon niż Onet i WP (dane PBI/Gemius)
Chyba więcej, a nie mniej?