Onet najbardziej opiniotwórczy. Wirtualnemedia przed Money i Business Insiderem
Po siedmiu miesiącach w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów następuje zmiana lidera. W maju zwyciężył Onet, na drugim miejscu plasuje się poprzedni lider zestawienia – TVN24. Podium zamyka „Rzeczpospolita”.
Onet pozycję lidera zawdzięcza m.in. artykułowi Kamila Dziubki, w którym ujawnił on nagrania głównego świadka prokuratury w postępowaniu dotyczącym Funduszu Sprawiedliwości – Tomasza Mraza, który przez niemal dwa lata rejestrował rozmowy kierownictwa Ministerstwa Sprawiedliwości, kiedy szefował mu Zbigniew Ziobro.
Zobacz: TVN24 najchętniej cytowanym medium. Wirtualnemedia.pl w czołówce serwisów internetowych
Drugie miejsce należy do stacji TVN24, która przez siedem ostatnich miesięcy utrzymywała pozycję lidera zestawienia. Dziennikarze powoływali się na informacje podawane przez redakcję blisko 3,7 tys. razy.
Na trzeciej pozycji z liczbą blisko 3,5 tys. cytowań znajduje się „Rzeczpospolita”.
Onet najbardziej opiniotwórczy w maju
Wśród mediów internetowych Onet wyprzedza w zestawieniu IMM wyprzedza Wirtualną Polskę (2749 cytowań) i Interię (1961 cytowań).
Portal Wirtualnemedia.pl zajmuje miejsce szóste z liczbą 813 cytatów.
TVN24 niepodzielnie rządzi w telewizji
Pierwsze miejsce w zestawieniu stacji telewizyjnych ponownie należy do TVN24. Na drugim miejscu uplasował się Polsat News. W czołowej trójce znalazło się jeszcze TVP Info, na które powoływano się ponad 1,3 tys. razy.
W maju Radio ZET awansuje o jedną pozycję i obejmuje pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych z wynikiem blisko 2,3 tys. cytowań. Drugie miejsce tym razem należało do RMF FM, które w maju cytowano niespełna 2,2 tys. razy. Majowe podium stacji radiowych zamyka Program I Polskiego Radia z liczbą blisko 1,1 tys. wzmianek.
“Rzeczpospolita” liderem w mediach drukowanych
W prasie codziennej liderem jest „Rzeczpospolita” z wynikiem blisko 3,5 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje „Gazeta Wyborcza”, na którą inne media powoływały się przeszło 3,4 tys. razy. Podium zamyka „Fakt” z wynikiem blisko 2,3 tys. powołań.
W maju informacje Newsweeka przytaczano 501 razy. To pozwoliło utrzymać tygodnikowi pozycję lidera wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników. Pozostałe miejsca na podium zajmują „Viva” oraz „Wprost”.
Spośród miesięczników i dwumiesięczników, najbardziej opiniotwórcze w maju były kolejno „Forbes”, „Press” oraz „Twój Styl”.
Money i „Rzeczpospolita” liderami mediów o tematyce ekonomiczno-biznesowej
Na czele rankingu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym plasuje się Money z liczbą 801 cytowań. Drugą lokatę zajmuje Business Insider, którego informacje w maju dziennikarze innych mediów przywoływali 718 razy. Trzecie miejsce za sprawą 215 wzmianek utrzymuje Bankier.
Na pierwszym miejscu majowego zestawienia tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym pozostaje „Rzeczpospolita” przed „Dziennikiem Gazetą Prawną” i
„Forbes”.
Najczęściej cytowane media regionalne
Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w maju pozostaje „Gazeta Krakowska”. Informacje podawane przez redakcję wzmiankowano 207 razy. Na drugie miejsce awansował „Dziennik Zachodni”, cytowany 154 razy. Na podium dzięki awansowi aż o 12 pozycji znalazło się Radio Katowice. Na ostatnim miejscu podium ex aequo znalazło się również Radio Poznań. Obie redakcje odnotowały po 124 odwołania.
Wirtualna Polska Media na podium wśród wydawnictw
Czołową pozycję w rankingu wydawnictw niezmiennie zajmuje Ringier Axel Springer. Redakcje grupy cytowano łącznie ponad 9,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do Agory. To wydawnictwo wzmiankowano blisko 7,6 tys. razy. W maju na trzecie miejsce awansuje Wirtualna Polska Media. Do informacji podawanych przez redakcje należące do tego wydawnictwa odwoływano się blisko 6 tys. razy.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 58 943 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 maja 2024 roku.
Dołącz do dyskusji: Onet najbardziej opiniotwórczy. Wirtualnemedia przed Money i Business Insiderem
A ty to taki jepníęty od píndola w górę, czy od kolan?