SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet najbardziej opiniotwórczy. Wirtualnemedia przed Money i Business Insiderem

Po siedmiu miesiącach w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów następuje zmiana lidera. W maju zwyciężył Onet, na drugim miejscu plasuje się poprzedni lider zestawienia – TVN24. Podium zamyka „Rzeczpospolita”. 

skrin: Onetskrin: Onet

Onet pozycję lidera zawdzięcza m.in. artykułowi Kamila Dziubki, w którym ujawnił on nagrania głównego świadka prokuratury w postępowaniu dotyczącym Funduszu Sprawiedliwości – Tomasza Mraza, który przez niemal dwa lata rejestrował rozmowy kierownictwa Ministerstwa Sprawiedliwości, kiedy szefował mu Zbigniew Ziobro.

Zobacz: TVN24 najchętniej cytowanym medium. Wirtualnemedia.pl w czołówce serwisów internetowych

Drugie miejsce należy do stacji TVN24, która przez siedem ostatnich miesięcy utrzymywała pozycję lidera zestawienia. Dziennikarze powoływali się na informacje podawane przez redakcję blisko 3,7 tys. razy.

Na trzeciej pozycji z liczbą blisko 3,5 tys. cytowań znajduje się „Rzeczpospolita”.

Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy

Onet najbardziej opiniotwórczy w maju

Wśród mediów internetowych Onet wyprzedza w zestawieniu IMM wyprzedza Wirtualną Polskę (2749 cytowań) i Interię (1961 cytowań).

Portal Wirtualnemedia.pl zajmuje miejsce szóste z liczbą 813 cytatów.

Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy

TVN24 niepodzielnie rządzi w telewizji

Pierwsze miejsce w zestawieniu stacji telewizyjnych ponownie należy do TVN24. Na drugim miejscu uplasował się Polsat News. W czołowej trójce znalazło się jeszcze TVP Info, na które powoływano się ponad 1,3 tys. razy.

Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy
W maju Radio ZET awansuje o jedną pozycję i obejmuje pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych z wynikiem blisko 2,3 tys. cytowań. Drugie miejsce tym razem należało do RMF FM, które w maju cytowano niespełna 2,2 tys. razy. Majowe podium stacji radiowych zamyka Program I Polskiego Radia z liczbą blisko 1,1 tys. wzmianek.

Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy

“Rzeczpospolita” liderem w mediach drukowanych 

W prasie codziennej liderem jest „Rzeczpospolita” z wynikiem blisko 3,5 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje „Gazeta Wyborcza”, na którą inne media powoływały się przeszło 3,4 tys. razy.  Podium zamyka „Fakt” z wynikiem blisko 2,3 tys. powołań. 
Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy

W maju informacje Newsweeka przytaczano 501 razy. To pozwoliło utrzymać tygodnikowi pozycję lidera wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników. Pozostałe miejsca na podium zajmują „Viva” oraz „Wprost”.

Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy

Spośród miesięczników i dwumiesięczników, najbardziej opiniotwórcze w maju były kolejno „Forbes”, „Press” oraz „Twój Styl”.

Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy

Money i „Rzeczpospolita” liderami mediów o tematyce ekonomiczno-biznesowej

Na czele rankingu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym plasuje się Money z liczbą 801 cytowań. Drugą lokatę zajmuje Business Insider, którego informacje w maju dziennikarze innych mediów przywoływali 718 razy. Trzecie miejsce za sprawą 215 wzmianek utrzymuje Bankier.

Na pierwszym miejscu majowego zestawienia tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym pozostaje „Rzeczpospolita”  przed „Dziennikiem Gazetą Prawną”  i
„Forbes”.


Najczęściej cytowane media regionalne 

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w maju pozostaje „Gazeta Krakowska”. Informacje podawane przez redakcję wzmiankowano 207 razy. Na drugie miejsce awansował „Dziennik Zachodni”, cytowany 154 razy. Na podium dzięki awansowi aż o 12  pozycji znalazło się Radio Katowice. Na ostatnim miejscu podium ex aequo znalazło się również Radio Poznań. Obie redakcje odnotowały po 124 odwołania.

Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy

Wirtualna Polska Media na podium wśród wydawnictw

Czołową pozycję w rankingu wydawnictw niezmiennie zajmuje Ringier Axel Springer. Redakcje grupy cytowano łącznie ponad 9,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do Agory. To wydawnictwo  wzmiankowano blisko 7,6 tys. razy. W maju na trzecie miejsce awansuje Wirtualna Polska Media. Do informacji podawanych przez redakcje należące do tego wydawnictwa odwoływano się blisko 6 tys. razy.

Instytut Monitoriwania Mediów, raport majowy

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 58 943 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 maja 2024 roku.
 

Dołącz do dyskusji: Onet najbardziej opiniotwórczy. Wirtualnemedia przed Money i Business Insiderem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mrti
Pamiętajcie o rodzajnikach to ważne piszemy Der Onet.
odpowiedź
User
mrti
Pamiętajcie o rodzajnikach to ważne piszemy Der Onet.
odpowiedź
User
Ksìądz Roch
Pamiętajcie o rodzajnikach to ważne piszemy Der Onet.


A ty to taki jepníęty od píndola w górę, czy od kolan?
odpowiedź