TVP1 nowym liderem jesienią. Eurowizja Junior 2019 i „M jak miłość” hitami (raport)
Nowym liderem oglądalności jesienią br. w 4+ została TVP1, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Największą widownię zgromadziły finał Eurowizji Junior 2019, serial „M jak miłość” i mecz Polska-Austria - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 30 listopada 2019 roku zajęła TVP1, która w analogicznym okresie rok wcześniej była trzecia. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2018 roku zwiększył się o 6,61 proc. i wyniósł 9,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,06 proc. do 9,57 proc.
Podium uzupełnia TVN, który rok wcześniej był liderem. Udział tej stacji jesienią br. wyniósł 8,91 proc., po spadku względem jesieni ub.r. o 11,75 proc. - największym w top 10.
Na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (stacja ta miała 8,39 proc. udziału; w dół o 3,94 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,05 proc. jesienią 2018 roku do 36,61 proc. jesienią 2019 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,49 proc., po wzroście o 0,21 proc.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,93 proc.; spadek o 10,68 proc.), TVP Info (3,83 proc.; + 12,56 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,74 proc.; + 7,99 proc.), TVN7 (3,09 proc.; - 5,78 proc.) i TTV (2,30 proc.; + 12,30 proc.).
TVN na czele w grupie komercyjnej
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,87 proc., po spadku o 10,94 proc.
Drugą pozycję zajął Polsat. Jego wynik jesienią br. zmniejszył się o 5,29 proc. do 10,72 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (+ 2,84 proc. do 7,44 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (+ 8,26 proc. do 6,39 proc.).
Hitem Eurowizja
Największą widownię w okresie od 1 września do 30 listopada br. zgromadził pokazany 24 listopada finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W TVP1 miał on średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,58 proc. Dodatkowo w TVP ABC Eurowizję Junior 2019 śledziło średnio 280 tys., a w TVP Polonia było to 99 tys.
Na drugiej pozycji uplasował się odcinek serialu „M jak miłość” z 25 listopada, który śledziło średnio 4,88 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,44 proc.
Podium uzupełnia transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 9 września, w którym nasza drużyna grała z Austrią. Relację w samej TVP1 oglądało 3,99 mln widzów, co przełożyło się na 27,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 260 tys. oglądających) oraz Polsat Sport (670 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 4,92 mln widzów.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 24 listopada na antenie tej stacji obejrzało 3,38 mln widzów (20,82 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 3,32 mln widzów (emisja 30 listopada; 10. pozycja). Do zestawienia top 20 na 11 pozycji uplasowały się „Fakty” TVN z 3,30 mln oglądających (25 listopada) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,78 mln oglądających (3 listopada; 23. pozycja).
Wśród 30 najchętniej oglądanych programów zdecydowanie najwięcej, bo 20 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po cztery lokaty należały do programów TVP2 i TVN, a dwie - do Polsatu.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem jesienią. Eurowizja Junior 2019 i „M jak miłość” hitami (raport)