o2.pl w nowej wersji dla millenialsów: z radiem, telewizją, krótkimi newsami i memami
W czwartek o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) startuje w nowej wersji, skierowanej głównie do młodych internautów z tzw. pokolenia millenialsów. Portal ma nowy wygląd i funkcjonalności, logo i hasło „Serce internetu”. Jest oparty na krótkich tekstach, można też będzie na nim słuchać stacji radiowych i oglądać kanały telewizyjne.
Nowa wersja o2.pl jest pozycjonowana nie jako serwis, tylko aplikacja internetowa. Jej grupą docelową są internauci z tzw. pokolenia millenialsów, czyli głównie osoby w wieku 15-34 lat.
- To interaktywna platforma informacyjno-rozrywkowa dla młodych wiekiem i duchem, otwartych na świat, aktywnych, obecnych w social mediach i przyzwyczajonych do sposobu prezentowania w nich informacji - wylicza Edyta Sidwa, dyrektor produktu rozrywka i serwisów o gwiazdach w Grupie Wirtualna Polska. - o2.pl łączy możliwości oferowane przez media społecznościowe i tradycyjnych wydawców internetowych. Jako witryna infotainmentowa stanowi miks najważniejszych informacji i angażującej rozrywki - opisuje.
W narożnikach strony głównej nowego o2.pl wprowadzono odnośniki funkcjonalne. Jeden pozwala słuchać ok. 100 rozgłośni radiowych z serwisu Open.fm (przejętego przez Grupę WP w maju br.), drugi - korzystać z poczty e-mailowej, trzeci - oglądać na żywo w streamingu ponad 40 polskojęzycznych kanałów telewizyjnych (m.in. TVP1, TVP2, TVN, Polsat, 4FunTV, Stopklatka, TV Puls, TV4), a czwarty - rozwiązywać quizy, testy i sondy. - Prezentujemy stacje telewizyjne, które z racji swojego znaczenia i zasięgu nie mogą zabronić emisji ich sygnału. Działamy poniekąd jak operator kablowy - tłumaczy Jarosław Grabowski, VP media product w Grupie Wirtualna Polska.
Stronę każdy użytkownik może dostosowywać do własnych zainteresowań i potrzeb. Przy pierwszej wizycie wyświetla się plansza pozwalająca wybrać z 19 kategorii tematycznych kilka, którymi jest się najbardziej zainteresowanym.
W serwisie będą przeważać krótkie informacje o najciekawszych bieżących wydarzeniach i trendach, a także multimedia. - Wszystko podane lekko, ciekawie, nieraz z przymrużeniem oka. Będą też elementy pozwalające na poszerzenie wiedzy: quizy, nauka języków, ciekawe cytaty, tzw. amazing facts czy odnośniki do anglojęzycznych źródeł - wymienia Jacek Krawczewski kierujący zespołem wydawców o2.pl.
Dużo materiałów będzie można przeglądać na stronie głównej bez konieczności otwierania osobnych podstron, ponieważ będą wyświetlane na podstawowej warstwie witryny. - To tzw. konstrukcja single-page-app, która gwarantuje szybkość działania i spójność doświadczenia użytkownika. Pozwala też na jednoczesną konsumpcję wielu różnych typów kontentu, np. streamu telewizyjnego i zdjęć. Dzięki użyciu tej technologii jesteśmy w stanie zapewnić czytelnikom nieustannie nowe, spersonalizowane treści, bez konieczności odświeżania o2 - opisuje Adam Plona, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Grupie WP.
Jednocześnie o2.pl zyskuje nową identyfikację wizualną. Jest ona oparta na logotypie nawiązującym do spustu migawki w aparacie fotograficznym, co ma symbolizować newsowo-rozrywkowy charakter portalu. Znak występuje w wielu wersjach kolorystycznych i z różnym położeniem cyfry 2. Z kolei hasło główne „o2. Serce internetu” podkreśla, że portal zawiera najświeższe treści, którymi żyje sieć.
Identyfikację zaprojektowała agencja BNA.
Nowa odsłona o2.pl startuje jako strona desktopowa i mobilna oraz aplikacja mobilna na urządzenia z Andoidem (aplikacja na iOS jest jeszcze weryfikowana w AppStore i pojawi się w najbliższym czasie).
W sierpniu br. o2.pl zanotował 3,65 mln użytkowników, 593,3 mln odsłon oraz 4 godziny i 24:28 minut średniego czasu korzystania przez użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius). Przy czym w ostatnim okresie większość ruchu na portalu - ok. 70-80 proc. użytkowników i odsłon - generowała poczta mailowa, co analizowaliśmy pod koniec ub.r.
Przedstawiciele Grupy Wirtualna Polska oczekują, że nowa odsłona o2.pl przyciągnie na początek milion użytkowników dziennie, a liczba odsłon treści redakcyjnych zwiększy się trzykrotnie.
o2.pl to kolejny duży serwis gruntownie zmodyfikowany w ostatnim okresie przez Grupę Wirtualna Polska. We wrześniu ub.r. z nowym logo i stroną główną ruszył portal WP.pl, w marcu br. zmieniła się WP.tv, w czerwcu Nocoty.pl przekształcono w Gwiazdy.wp.pl, w lipcu pojawiła się nowa wersja Money.pl, a we wrześniu Sportowefakty.pl połączono ze Sport.wp.pl. Jednocześnie wydawca zamknął lub zawiesił szereg mniej popularnych serwisów tematycznych, ostatnio Smog.pl.
W sierpniu br. wszystkie strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 17,92 mln użytkowników i 3,55 mld odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych)
Dołącz do dyskusji: o2.pl w nowej wersji dla millenialsów: z radiem, telewizją, krótkimi newsami i memami