Nowy format reklam Google pozwoli wypróbować aplikację przed instalacją
Google testuje nowe formaty reklam mobilnych. Pierwszy z nich umożliwia użytkownikowi wypróbowanie aplikacji przed jej zainstalowaniem, drugi pozwala wejść w interakcję na przykład ze sklepem internetowym.
Pierwszy z nowych formatów o nazwie Trial Run pozwala producentom aplikacji na publikowanie interaktywnych reklam, które umożliwiają użytkownikom przetestowanie cech oprogramowania przed jego instalacją w smartfonie lub tablecie.
Google podkreśla, że nie chodzi tutaj o rodzaj filmu reklamowego, ale w pełni interaktywny format. Oznacza to, że na przykład użytkownik będzie mógł dzięki reklamie przetestować cechy konkretnej gry bez konieczności jej instalacji w urządzeniu.
Nowe rozwiązanie reklamowe wykorzystuje technologię streamingu, a wszystkie operacje związane z reklamą aplikacji przebiegają na wirtualnej maszynie umieszczonej w chmurze na serwerach Google. Format dopuszcza możliwość opublikowania interaktywnej reklamy na czas nie dłuższy niż minuta.
- Nowy format jest korzystny zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców - przekonuje w komunikacie Sissie Hsiao, szefowa ds. mobilnych reklam w Google. - Odbiorcy reklamy mogą w ciekawy sposób wypróbować możliwości oferowane przez aplikację bez ryzyka instalowania czegoś, co okaże się całkowicie nieprzydatne. Natomiast deweloperzy zyskują nową możliwość zaprezentowania zalet swojego produktu.
Oprócz Trial Run Google udostępnił w testowej fazie reklamy zakładające czynny udział użytkownika w oferowanym przekazie. Jako przykład podaje reklamę mobilnej strony sklepu internetowego, w której odbiorca może m.in. przeglądać zawartość wirtualnych półek sklepowych i zapoznawać się z promocyjnymi ofertami.
Dołącz do dyskusji: Nowy format reklam Google pozwoli wypróbować aplikację przed instalacją