SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Nowy dzień" - nowa gazeta Agory

Potwierdziły się nasze informacje z przed kilku dni, gdy jako pierwsi podaliśmy, że nowy dziennik będzie nazywał się "Nowy dzień". Premiera 14 listopada.

Pierwszy numer nowego dziennika Agory "Nowy dzień" ukaże się 14 listopada. Będzie wydawany 6 dni w tygodniu w cenie 1 zł. Jedynie w czwartki, kiedy publikowany będzie dodatek telewizyjny, cena nowego dziennika wyniesie 1,50 zł. Już od poniedziałku czytelnicy nowego dziennika będą mogli wziąć udział w konkursach SMS-owych, w których do wygrania będą m.in. samochody i telewizory.

"Nowy dzień" to gazeta środka i całkowicie autorski projekt Agory - podano w komunikacie.

- Jestem bardzo zadowolony, że już za kilka dni będę mógł kupić w kiosku nowy dziennik wydawany przez naszą spółkę. "Nowy dzień" powstał dzięki nieskończonym pokładom energii i entuzjazmu zespołu, który go tworzył. "Nowy dzień" to wspaniała, polska gazeta oraz przemyślane i profesjonalnie przygotowane przedsięwzięcie biznesowe - powiedział Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory odpowiedzialny za projekt.

Wprowadzenie nowego dziennika na rynek poprzedziła kampania teaserowa przebiegająca pod hasłem "Nadchodzi Nowy Dzień". Jutro rusza kampania wizerunkowa oraz strona internetowa dziennika: http://www.nowydzien.pl/. Od 14 listopada na stronach serwisu publikowane będą informacje na temat gazety "Nowy dzień" oraz wiadomości i teksty poradnikowe.

- "Nowy dzień" to owoc kilkumiesięcznych analiz i przygotowań, w efekcie których wypracowaliśmy zupełnie nową formułę na polskim rynku prasowym. Jesteśmy przekonani, że działania promocyjne, a przede wszystkim formuła i zawartość pisma sprawią, że "Nowy dzień" szybko znajdzie szerokie grono wiernych czytelników - powiedział Wojciech Fusek, wydawca gazety.

Makieta nowego dziennika Agory powstała we współpracy z hiszpańskim zespołem Cases i Associats. 
 
Graficy Cases stworzyli m.in. layout grzbietu głównego dziennika. "Gazeta środka" Agory to pierwszy projekt Cases w Polsce.

- Początkowo zespół polskich redaktorów i katalońskich grafików współtworzył projekt w barcelońskiej siedzibie zespołu. Od kilku miesięcy Cases pracują w redakcji nowego dziennika - poinformowano w komunikacie prasowym.

Ze strony Cases za projekt odpowiada Brazylijczyk Francisco Amaral, wiceszef firmy Cases i Associats. Szefową zespołu projektantów jest Katalonka Violeta Valle Garcia, która wcześniej projektowała włoską "La Stampę", hiszpańską gazetę "El Periodico de Catalunya" i argentyńską "Clarin".

Cases i Associats działa od 1990 roku. Prócz biura projektowego w Barcelonie ma siedziby w Buenos Aires i Miami. Graficy Cases tworzyli lub zmieniali makiety ponad 60 tytułów prasowych w Europie i Ameryce Łacińskiej, m.in.: "The Independent", "Corriere della Sera", "La Gazetta dello Sport". Za swoje prace zdobyli kilkadziesiąt nagród i wyróżnień w światowych konkursach.

Jak informuje Agora dyrektorem artystycznym dziennika został Maciej Kałkus. Wcześniej tworzył on makiety polskiej edycja "Playboya" oraz "Newsweeka", makietę "Zwierciadła", "Poradnika Domowego", "Dziecka" i "Auto+". W sumie autor lub współautor 40 makiet kwartalników, miesięczników, tygodników. Opracował też ok. 100 katalogów dla najwybitniejszych polskich artystów w ramach współpracy z Zachętą.

Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje dwie codzienne gazety - opiniotwórczą "Gazetę Wyborczą" (średnia sprzedaż w pierwszym półroczu 2005 r. - 467 tys. egz.) i bezpłatne "Metro" (średni dzienny nakład - 457 tys. egz.).

Czy nowa gazeta utrzyma się na rynku? Zapraszamy do dyskusji!!!

Dołącz do dyskusji: "Nowy dzień" - nowa gazeta Agory

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl