Nowy algorytm Facebooka: fanpage z irytującymi reklamami mniej widoczne w newsfeedzie
Facebook zapowiedział wprowadzenie nowego algorytmu który spowoduje, że w Newsfeedzie użytkowników na dalekie miejsca spadną linki prowadzące do stron zawierających zbyt dużą liczbę reklam lub korzystające z irytujących i agresywnych formatów reklamowych.
O zmianach czekających newsfeed Facebook poinformował na swoim firmowym blogu. We wpisie zapowiedziano, że nowe rozwiązanie może spowodować gorszą widoczność niektórych stron, inne zaś mogą zyskać wyższe pozycje w Aktualnościach.
Nowy algorytm ma działać w taki sposób, że w Newsfeedzie mniej widoczne dla użytkowników staną się linki prowadzące do stron, które zawierają nieodpowiedni zdaniem Facebooka przekaz reklamowy. Według serwisu chodzi o intruzywne i irytujące reklamy, treści mogące być odstręczające dla odbiorcy czy wreszcie o witryny, które po prostu są przeładowane reklamami.
Facebook wyjaśnia, że nowy algorytm ma pośrednio wpłynąć na ograniczenie zasięgu fake news. Serwis podkreśla bowiem, że właśnie fake news prowadzą często na strony, gdzie publikowane są niskiej jakości irytujące reklamy, które stanowią źródło przychodów właścicieli takich witryn.
Na razie nie wiadomo, kiedy zapowiadany przez Facebook algorytm zacznie w pełni funkcjonować i wszyscy użytkownicy zobaczą efekty jego działania.
Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale 2017 roku 8,03 miliarda dolarów, a zysk netto wyniósł 3,06 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Nowy algorytm Facebooka: fanpage z irytującymi reklamami mniej widoczne w newsfeedzie