Nowe logo Google, stary font znika po 17 latach (wideo)
Koncern Google zaprezentował swój nowy znak graficzny. Po 17 latach po raz pierwszy zniknęła szeryfowa czcionka, a zmiana logo ma odzwierciedlać dostępność Google na wielu różnych platformach sprzętowych.
Koncern we wpisie na swoim blogu podkreśla, że przez ostatnich 17 lat bardzo zmienił się zarówno jego charakter, jak i portfolio oferowanych przez Google produktów. Początkowo Google kojarzony był wyłącznie z internetową wyszukiwarką, z której korzystano na komputerach klasy PC. Dzisiaj natomiast użytkownicy mają do dyspozycji wiele różnych produktów oferowanych przez koncern, i korzystają z nich na rozmaitych, w większości mobilnych, urządzeniach i platformach.
- Dzisiaj wprowadzamy nowy język wizualny, który oddaje tę rzeczywistość i wskazuje kiedy magia Google pracuje dla Was, nawet na najmniejszym ekranie. Jak widzicie, przenieśliśmy logo i filozofię marki Google ze świata strony w przeglądarce, do świata nieskończonej liczby urządzeń, których sercem jest komputer, i nowych różnorodnych sposobów wprowadzania informacji (np. dotyku, pisania czy rozmowy) - podkreśla Google w komunikacie.
Nowy znak graficzny Google zachował te same co poprzednio kolory, po 17 latach zniknęła natomiast czcionka szeryfowa, zastąpiona przez prostszy i bardziej przejrzysty krój pisma. Taki zabieg ma oddawać nowoczesny charakter firmy. Logo jest już prezentowane na głównej stronie wyszukiwarki Google w formie animacji pokazującej zastąpienie starego znaku graficznego przez nowy. Według zapowiedzi koncernu odświeżona identyfikacja marki będzie stopniowo pojawiać się w kolejnych produktach Google w nadchodzących tygodniach.
W ostatnim czasie Google przechodzi spore zmiany. Najważniejszą z nich jest powołanie nowego holdingu o nazwie Alphabet, który będzie reprezentował wszystkie marki stworzone przez Google w ostatnich latach.
Dołącz do dyskusji: Nowe logo Google, stary font znika po 17 latach (wideo)