Nowa strategia Polsatu
Polsat Media pracuje nad nową strategią sprzedaży reklam
W Polsacie trwają prace nad nową strategią sprzedaży czasu reklamowego. Spółka Polsat Media, która odpowiada za reklamy w Polsacie i TV4, nowy projekt ma przedstawić do końca czerwca 2003.
"W pierwszej kolejności skupiamy się na określeniu naszego stanu posiadania i planów marketingowych związanych z poszczególnymi kanałami oraz określenia możliwych dochodów reklamowych. Analizujemy potrzeby rynku, tak aby nowe produkty zaproponowane przez nas lepiej dostosowywały się do potrzeb klientów" - mówi "Media & Marketing" Maciej Stec, dyrektor zarządzający Polsat Media.
Dodaje, że kierownictwu Polsatu zależy na zbudowaniu kilkuletniej strategii, która sprawdzałaby się również po przystąpieniu Polski do struktur Unii Europejskiej.
"Obecnie pracujemy m.in. nad nowym narzędziem badawczym, które pozwoli nam precyzyjnie określić przewidywaną oglądalność poszczególnych formatów. W konsekwencji pozwoli nam to na maksymalizowanie przychodów reklamowych stacji wokół tych formatów" - mówi Maciej Stec.
Nowy projekt, według branżowego dwutygodnika "Media & Marketing" ma zostać przynajmniej częściowo, wdrożony w 2004 r.
"Warto podkreślić, że Polsat jest w okresie częściowego przeprofilowania widowni. Pierwsze efekty już widać. Stąd nacisk na rozwijanie formuły programu informacyjnego i formatów rozrywkowych" - dodaje szef Polsat Media.
Zdaniem Steca Polsat chce też uaktywnić inne formy sprzedaży reklam.
"Otwierają się możliwości dla szerokich działań sponsoringowych czy product palcement. Dotychczas słabo komunikowaliśmy fakt, że platforma Polsatu ma duży potencjał związany z usługami interaktywnymi. Chcemy to zmienić" - dodaje Stec.
Dołącz do dyskusji: Nowa strategia Polsatu