Nowa prognoza dla rynku reklamy od ZenithOptimedia
Po raz drugi w ciągu ostatnich trzech miesięcy dom mediowyZenithOptimedia obniżył prognozę wzrostu nakładów na reklamę wAmeryce Północnej i Europie Zachodniej.
ZO szacuje obecnie, że wydatki na reklamę w Ameryce Północnejzwiększą się w bieżącym roku o 3,5 procenta do blisko 195 miliardówdolarów w głównych mediach, które definiowane są przez dom mediowyjako prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio, kino, outdoororaz internet - informuje serwis Marketing Charts.
Jeszcze w marcu ZO zakładał tutaj wzrost wydatków o 3,7procenta, co było obniżeniem prognozy z grudnia ubiegłego roku (4procent).
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku Europy Zachodniej. Wgrudniu dom mediowy szacował, że nakłady na reklamę zwiększą się o4 procent, w marcu o 3,9 procenta, a obecnie już o 3,7 procenta (do124,5 miliarda dolarów).
Jednocześnie ZO podniósł swoją prognozę wzrostu dla rynkuglobalnego z 6,5 do 6,6 procenta, a biorąc pod uwagę wszystkierynki z wykluczeniem Ameryki Północnej i Europy Zachodniej z 11,1do 11,8 procenta.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Nowa prognoza dla rynku reklamy od ZenithOptimedia