Niezgodne z prawem działania firmy Enea
Enea bezprawnie obciążała odbiorców energii podwójną opłatąabonamentową za styczeń 2008 roku - uznała Prezes Urzędu OchronyKonkurencji i Konsumentów i nakazała zmianę praktyki.
W ubiegłym roku, w związku ze zmianami regulacji prawnych,doszło do rozdzielenia spółek energetycznych na dwaprzedsiębiorstwa: sprzedające energię oraz dystrybuujące ją.Wysokość ceny energii ustala sprzedawca, natomiast opłatyprzesyłowe oraz abonamentowe dystrybutor i jedynie on ma prawo jepobierać.
W lutym br. po skardze konsumenta Urząd Ochrony Konkurencji iKonsumentów wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko Enei wzwiązku z naliczaniem podwójnej opłaty abonamentowej zaenergię.
Postępowanie prowadzone przez Urząd wykazało, że w styczniubieżącego roku klienci zużywający prąd na potrzeby gospodarstwdomowych otrzymali rachunki zawierające obciążenie dwoma opłatamiabonamentowymi - naliczonymi przez dystrybutora oraz sprzedawcęenergii.
Zdaniem Urzędu tego typu działanie stanowi przejaw nadużywaniapozycji rynkowej przedsiębiorcy poprzez bezprawne pobieranieabonamentu przez sprzedawcę energii. Praktyka Enei mimo to, żeobejmowała jedynie styczeń, w związku z różnymi systemami rozliczeńw chwili wydawania decyzji dotyczyła również klientów, którzy nieotrzymali jeszcze rachunku. Spółka została zobligowana dozaniechania stosowania stwierdzonej praktyki oraz ukarana sankcjąfinansową w wysokości 160 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Niezgodne z prawem działania firmy Enea